سوختن گسترده باغ ها و مزارع زنجان

به گزارش رکنا ، تاراسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه طی پنج ماهه سالجاری ۶۱ موردآتش سوزی در مزارع و باغات استان رخ داده است، گفت: ۶۰۰ هکتار از باغات و مزارع استان دچار حریق شده است.

جواد تاراسی به آتش سوزی باغات و مزارع زنجان اشاره کرد و گفت: طی پنج ماهه سالجاری ۶۱ مورد حریق در مزارع و باغات استان رخ داده است.

وی اظهار کرد: متاسفانه طی پنج ماهه سالجاری ۶۰۰ هکتار از باغات و مزارع زنجان دچار آتش سوزی شده که در این میان شهرستان‌های زنجان، ماهنشان و ابهر بیشترین خسارت را به خود اختصاص دادند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان گفت: در این میان آتش سوزی ها به باغات و مزارع استان بیش از ۵۰ میلیارد ریال در بخش کشاورزی خسارت برجای گذاشت.

تاراسی، با بیان اینکه سازمان صندوق بیمه کشاورزی در قبال خسارت وارد شده به مزارع و باغات کشاورزان بیمه لازم را پرداخت می کند، تاکید کرد: کشاورزان باید نسبت به بیمه محصولات کشاورزی و باغات حتما اقدام کنند.

وی مساحت اراضی آبی کشاورزی زنجان را ۱۶۸هزار و ۳۹۵ هکتار معادل دو درصد اراضی کشور اعلام کرد و یادآور شد: این استان در تولید محصولات کشاورزی با کیفیت جایگاه خوبی دارد، بنابراین باید بیمه محصولات کشاورزی مورد توجه قرار گیرد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 598243 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟