تخریب و سرقت اجزای شیرهای هیدرانت در خرم‌آباد

به گزارش رکنا ، حمید علیرضایی رئیس سازمان آتش‌نشانی خرم‌آباد با اشاره به کاربرد شیرهای هیدرانت در کاهش میزان خسارات ناشی از حریق، تصریح کرد: اصلی‌ترین ابزار آتش‌نشانی در مهار حریق، آب است و مهم‌ترین منبع تامین آب مصرفی خودروهای آتش‌نشانی، شیرهای هیدرانت نصب شده در سطح شهرها هستند.

وی ادامه داد: بایستی با افزایش جمعیت در هر منطقه و افزایش محدوده شهری، تعداد شیرهای هیدرانت این مناطق نیز افزایش یابد.

بزرگترین موانع برای گسترش شیرهای هیدرانت

علیرضایی گفت: بزرگترین موانع بر سر راه گسترش شیرهای هیدرانت در شهر خرم‌آباد علاوه بر کمبود منابع و گسترش روز افزون محدوده شهری، امنیت شیرهای نصب شده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی خرم‌آباد خاطرنشان کرد: در بررسی‌های کارشناسان سازمان آتش‌نشانی مشخص شد عده‌ای افراد سودجو با دستکاری شیرهای هیدرانت اقدام به جدا کردن و سرقت اجزاء و گاها شیرها کرده‌اند که این کار باعث از سرویس خارج شدن شیرهای مذکور شده و سبب اخلال در ایمنی شهر می‌شود.

وی ضمن تاکید بر ادامه روند جانمایی، نصب و رفع نقص شیرهای هیدرانت سطح شهر با همکاری آبفای خرم‌آباد از همشهریان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه دستکاری شیرهای آتش نشانی توسط افراد سودجو، مراتب را سریعاً به سامانه ۱۲۵ ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی خرم‌آباد و یا پلیس ۱۱۰ برای پیگیری و برخورد با این افراد اطلاع داده و همچنین رفع نقص شیر مذکور اقدام کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 598239 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟