باران تنها شامپانزه ایرانی را از مرگ نجات دهید / تصمیم نادرست سازمان محیط زیست  + فیلم و جزئیات
حجم ویدیو: 14.96M | مدت زمان ویدیو: 00:02:12

به گزارش رکنا،  جمعی از فعالان و دوستداران محیط زیست، طی حرکتی هماهنگ در اینستاگرام از مسئولان خواستند تا زمینه بازگشت «باران» به زیستگاه مناسب را فراهم کند.

کاربران در ساعت ۲۱ روز دوشنبه ۲۷ مرداد با انتشار تصاویری که «باران» را در قفس نشان می‌داد، اعتراض خود را به وضعیت فعلی نگهداری از تنها بچه شامپانزه ایران نشان دادند.

کاربران اینستاگرام با انتشار این فیلم، خواستار حمایت از باران شدند

این موج با هشتگ #درخواست_از_ارم و شعار «باران را نجات دهید» منتشر شد و بیش از نیم میلیون بازدید کننده داشت.

باغ‌وحش ارم پیش‌تر اعلام کرده بود مشکلی با انتقال باران به خارج از کشور ندارد اما این کار، نیازمند صدور مجوز از طرف سازمان محیط زیست است. اما سازمان محیط زیست با این پیشنهاد مخالفت کرده و با تعیین کارگروهی ۳نفره و مهلت یک‌ماهه به آنان خواستار تدوین پروتکل‌های نگهداری از شامپانزه‌ها شده است.

جمعی از بازیگران نیز از پویش نجات باران حمایت کردند که در میان آنها نام این افراد دیده می‌شد: پرویز پرستویی، رضا کیانیان، گوهر خیراندیش، هدیه تهرانی، هانیه توسلی، حامد کمیلی، مونا فرجاد، فریبا آهنگ، فریبا نادری، پدرام شریفی، پانته‌آ پناهی‌ها، شبنم فرشادجو و...

جمعی از بازیگران به پویش حمایت از «باران» پیوستند

«باران» که ۳ سال پیش و به‌صورت نارس متولد شده بود، تا پیش از این تحت مراقبت ۲۴ساعته ایمان معماریان، دامپزشک سابق باغ‌وحش ارم قرار داشت. اما از روز شنبه ۲۵ مردادماه و با دستور سازمان محیط زیست، از سرپرست خود جدا شد تا طی یک ماه پروتکل‌های نگهداری از آن تهیه شود. عصر دیروز، باغ‌وحش ارم در صفحه اینستاگرام خود از تعیین مراقب جدید باران خبر داد اما پس از واکنش‌های منفی مخاطبان، پست خود را حذف کرد.

گفتنی است،پس از این موج اینستاگرامی، حدود ۴هزار نفر به امضاکنندگان پویش نجات باران پیوستند تا تعداد امضاها به بیش از ۱۱۰۰۰ برسد. شما هم می‌توانید با مراجعه به این صفحه، به این پویش بپیوندید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

«باران» تنها بچه شامپانزه ایران

«باران» تنها بچه شامپانزه ایران

«باران» تنها بچه شامپانزه ایران

«باران» تنها بچه شامپانزه ایران

«باران» تنها بچه شامپانزه ایران

کدخبر: 597092 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟