واژگونی تراکتور در همدان قربانی گرفت

به گزارش رکنا، سرهنگ رضا عزیزی بیان کرد: تصادف ادوات کشاورزی در فصل بهار و تابستان به علت کشت و کار محصول رخ داده و بیشتر دارندگان این وسیله نقلیه توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی ندارند.
وی تردد با سرعت غیرمطمئنه، رعایت نکردن حق تقدم، نقص روشنایی و ورود به سطح آسفالت را از عمده تخلف‌های ادوات کشاورزی دانست و افزود: تراکتور یک وسیله نقلیه قدرتی و بدون فنر و کمک فنر است بنابراین با کمترین ضربه و انحراف فرمان سریع واژگون می‌شود.
رییس پلیس راه استان همدان ادامه داد: همچنین تراکتور بدون اتاقک و حفاظ برای راننده است و در صورت بروز واژگونی به علت نداشتن کمربند ایمنی، راننده به بیرون از وسیله نقلیه پرتاب و در بیشتر مواقع راننده زیر خودرو قرار گرفته و له می‌شود.
سرهنگ عزیزی ادامه داد: طبق آمارهای موجود آمار فوتی در دارندگان وسایل نقلیه کشاورزی، سالجاری افزایش داشته است که مهمترین علت آن بی‌توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی است.
وی اظهار داشت: استاندارد کنترل راه‌ها توسط پلیس استقرار هر ۵۰ کیلومتر یک گشتی در راه اصلی و حضور ماموران پلیس راه در راه فرعی کم و در راه روستایی در حد صفر است با این توصیف، تخلف دارندگان ادوات کشاورزی نیز در مسیرهایی که پلیس حضور ندارد رخ می‌دهد.
استان همدان دارای پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع راه است و سال گذشته ۴۶۴ تن در سوانح رانندگی درون و برون شهری آن جان باختند که این رقم نسبت به سال ۹۷ حدود هفت درصد معادل ۳۰ نفر افزایش داشته است.
چهار ماهه نخست امسال نیز ۸۲ تن در سوانح جاده‌ای استان همدان جان باخته و ۵۵۹ تن مجروح و مصدوم شدند که به ترتیب ۲۷ درصد سوانح فوتی و ۵۳ درصد سوانح جرحی کاهش داشته است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 596891 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟