11 برگزار کننده عروسی و ترحیم در زنجان مجرم شناخته شدند

به گزارش رکنا، فرماندار زنجان گفت: طی هفته گذشته تا کنون علیه برگزار کنندگان ۱۱ مورد مراسم از جمله عقد، عروسی و ترحیم به دلیل رعایت نکردن موارد بهداشتی کرونایی در دادسرای استان اعلام جرم شده و این تعداد پرونده‌ در حال بررسی است.

رضا عسگری شامگاه دوشنبه در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که به صورت آن لاین برگزار شد، با اشاره به اینکه در وضعیت بهداشتی منطقه تفریحی گاوازنگ زنجان مشکلات جدی وجود دارد، افزود: در مجموع ۴۸ مرکز توزیع مواد غذایی عمومی در این محدوده فعال است که از این تعداد حدود ۶۰ درصد پروتکل‌های بهداشتی و موارد ابلاغی را رعایت می‌کنند.

وی اضافه کرد: در این راستا ۲ باب کافی قهوه در منطقه گاوازنگ پلمب و به رستوران‌های بام شهر به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی اخطار پلمب داده شد و از طرفی پمپ بنزین موجود در این منطقه ۹۰ درصد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

این مسؤول ادامه داد: ۲ واحد مجموعه شهربازی در منطقه گاوازنگ نیز پلمب و به مراجع قضایی برای برخورد معرفی شده است.

فرماندار زنجان ادامه داد: با توجه به شرایط کرونایی حضور شهروندان در تفرجگاه گاوازنگ که مردم را تهدید می‌کند و به دلیل بی‌توجهی و بی‌تفاوتی مردم چاره‌ای جز منع عبور و مرور در این محدوده را نداریم که در صورت آمادگی ها و موافقت ستاد، تعطیل خواهد شد.

عسگری با بیان اینکه هفته گذشته ۳۱۱ واحد از اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی پلمب شده است، گفت: طی مدت یاد شده مجموع مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی شهر زنجان ۹۴ درصد و اماکن عمومی نیز ۸۴ درصد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کردند.

وی ا ظهار داشت: هفته گذشته ادارات زنجان ۷۸ درصد، مراکز پلیس به‌علاوه ۱۰، ۵۰ درصد، دفاتر پیشخوان دولت ۳۳ درصد و رعایت این پروتکل ها در بانک‌های زنجان نیز ۵۶ درصد، نانوایی‌ها ۸۱ درصد، رستوران‌ها ۷۶ درصد، آرامستان ۹۰ درصد، مراکز خدمات بیمه ۶۷ درصد و پاساژها نیز ۸۶ درصد رسیده است.

وی با اشاره به کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پایانه‌های مسافربری برون شهری در هفته گذشته خاطرنشان کرد: با کارهای انجام گرفته ۲۱۰ نفر داوطلب شامل هشت تیم به صورت داوطلبانه و چهار نفر شامل چهار تیم عضو بهداشت نظارت حرفه‌ای بودند که در هفته گذشته اقدامات لازم در حوزه بهداشت محیط را انجام دادند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 594700 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟