به گزارش رکنا، سیزدهمین روز مرداد بود که پرهام ۱۲ ساله، هنگام بازی روی دهانه‌های پایین سی و سه پل، در آب کم عمق زنده‌ رود افتاد و جان باخت. حالا خانواده‌اش می‌گویند که این قهرمان واترپلو، نه به خاطر خفگی در آب بلکه بر اثر برق گرفتگی جان خود را از دست داده و فرزندشان هم اولین و آخرین قربانی برق‌ گرفتگی در این محدوده نبوده؛ نهادهای مسئول اما هنوز این موضوع را به‌صورت قطعی تأیید نکرده‌اند.
اولین خبری که در آن حادثه مرگ پرهام قلمکاریان منتشر شد، ۱۴ مرداد ماه و به نقل از غفور راستین، رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان بود. او در گفت‌و‌گو با یکی از خبرگزاری‌های رسمی اعلام کرد: «به گفته شاهدان عینی این پسر ابتدا دچار برق‌گرفتگی شد و به همین دلیل به رودخانه سقوط کرد.»
اما رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان روز بعد گفت: «اعلام برق گرفتگی این نوجوان به نقل از شاهدان عینی بوده است. اظهارنظر قطعی در مورد علت مرگ بر عهده پزشکی قانونی است و اورژانس اصفهان نمی‌تواند چنین اظهارنظری داشته باشد.»
پدر پرهام قلمکاریان اظهار کرد: شب دوشنبه هفته گذشته برای تفریح به همراه خانواده به سی و سه پل رفته بودیم و بچه‌ها در قسمت کم عمق آب راه می‌رفتند و بازی می‌کردند. حدود ساعت ۱۲ شب با من تماس گرفتند و گفتند پسر شما دچار برق گرفتگی شده است. سراسیمه از آب به سمت دیگر پل رفتم و دیدم خانم و آقایی دارند پرهام را احیا می‌کنند و تنفس مصنوعی می‌دهند.
حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه طول کشید تا اورژانس به محل آمد و در آمبولانس هم عملیات احیا را انجام دادند که بی‌فایده بود و پسرم را به بیمارستان شریعتی بردند، اما متأسفانه پرهام برنگشت.
وی ادامه داد: دو بچه حدود ۶ و ۱۱ ساله که کمی جلوتر از پرهام مشغول بازی بودند گفتند وقتی این اتفاق افتاد حس می‌کردیم میخ داخل پاهایمان می‌رود و دقیقاً احساس برق گرفتگی داشتند. پرهام داخل آب پرت شده بود، اما بچه‌ها فکر کرده بودند بازی می‌کند.
وی افزود: مجبور شدیم در فضای مجازی شروع به اطلاع‌رسانی کنیم، پسرم قهرمان واترپلو بود و به‌صورت حرفه‌ای شنا می‌کرد، ضمن اینکه آن منطقه اصلاً احتمال غرق شدن ندارد و سطح آب عمیق نیست.
وی با اشاره به شکایتی که از شهرداری اصفهان و اداره کل میراث فرهنگی استان داشته، گفت: پزشکی قانونی در ظاهر نظر اولیه علت فوت را ایست قلبی اعلام کرد، اما گفتند که نتیجه قطعی را تا دو ماه آینده اعلام می‌کنند.
پدر پرهام یادآور شد: زیر سی و سه پل سکوهایی است که نورافکن در آنها قرار داده شده و فضای پل را روشن می‌کند. خیلی‌ها برای عبور از پل از روی این سکوها می‌روند ولی اصلاً ایمن نیستند و نهادهای مسئول باید فکری برای ایمن‌سازی و جلوگیری از تکرار این حوادث بکنند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 594676 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟