به این شهر ایران اصلا سفر نکنید / کرونا از خط قرمز هم گذشت

وضعیت کرونا در خلخال قرمز شد.

 سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ، درمانی خلخال از قرمز شدن وضعیت شیوع کرونا در این شهرستان خبر داد.

به گزارش رکنا، دکتر سجاد رحیمی روز چهارشنبه اظهارداشت: با اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته پذیرش و بستری جدیدی در بیمارستان خلخال نداشتیم، ولی شرایط مخاطره بیماری کرونا در خلخال با توجه به سیر صعودی شمار مبتلایان به کرونا ویروس طی هفته گذشته و هفته جاری نگران‌کننده بوده و وضعیت قرمز خلخال توسط معاونت بهداشت، وزارت بهداشت،‌درمان و آموزش پزشکی در هفتم مرداد بصورت رسمی اعلام شد.

وی افزود: خلخال هفتمین شهرستان استان اردبیل است که وضعیت آن از لحاظ هشدار کرونا قرمز اعلام می‌شود و اعلام این وضعیت در این شهرستان به معنای جدی گرفتن مسائل مربوط به رعایت موارد بهداشتی پیشگیرانه از کرونا توسط مردم همچنین اعمال محدودیت‌های جدید از سوی ستاد مقابله با کرونای خلخال برای پیشگیری از دوام در وضعیت قرمز کرونا است.

آخرین وضعیت کرونا در خلخال

وی با بیان اینکه وضعیت قرمز کرونا از آغاز شیوع این بیماری در اسفندماه سال گذشته در کشور و استان اردبیل برای نخستین بار در خلخال اعلام می‌شود، گفت: در صورت نیاز بطور یقین برای خروج از این وضعیت و کنترل بیماری ناچار به اعمال محدودیت‌های جدید اجتماعی برای حفظ سلامتی افراد جامعه هستیم.

دکتر رحیمی با بیان اینکه تعداد بستری جدید در بیمارستان خلخال صفر ، تعداد بیماران ترخیص شده نیز صفر بوده و هم‌اکنون تعداد بیماران بستری در بخش کرونای این مرکز بهداشتی و درمانی پنج نفر است، اظهارداشت: از زمان شیوع کرونا در این شهرستان تاکنون ۳۹۰ نفر به علت ابتلا به بیماری کرونا مثبت از لحاظ آزمایش ویروس در بیمارستان امام خمینی خلخال بستری شده‌اند که از این تعداد ۲۰ نفر جان باخته‌اند.

سیداحمد معصومی ، مسوول ستاد نماز جمعه خلخال نیز گفت: نماز عید سعید قربان روز جمعه این هفته به علت اعلام وضعیت قرمز کرونا در این شهرستان در مصلای نماز این شهر برگزار نمی‌شود.

او اظهارداشت: تا زمان خروج از وضعیت قرمز نماز جمعه نیز در خلخال اقامه نخواهد شد.

برغم هشدارهای متعدد از سوی دستگاه تامین سلامت خلخال در خصوص بحرانی شدن وضعیت بیماری کرونا در روزهای گذشته شمار گردشگران ،مسافران و میهمانان مستقر در پارک‌ها و اسکان چادری بطور قابل توجهی افزایش یافته است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 591370 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟