کشف سنگ قبر قدیمی در مسجد روستای چشمه گیلاس چناران

به گزارش رکنا، محمد طاهریان‌مقدم با اعلام این خبر افزود: این سنگ قبر هنگام بهسازی مسجد روستای چشمه گیلاس از پی دیوار کشف شد.

او درباره ابعاد سنگ قبر اظهار کرد: این سنگ‌نوشته ۱/۵ متر طول و ۲۵ سانتیمتر عرض دارد و به شکل صندوقچه‌ای است که به احتمال زیاد مربوط به دوره صفوی یا تیموری است.

طاهریان‌مقدم ادامه داد: کتیبه این سنگ قبر در اثر گذشت زمان دچار فرسایش شده است و نوشته و قدمت آن از سوی کارشناسان در حال بررسی است.

او با بیان این که سال گذشته نیز در روستا‌های سیدآباد و دولت‌آباد شهرستان چناران سنگ قبر‌های قدیمی کشف شد، گفت: بیش از ۴۰ سنگ قبر تاریخی در شهرستان چناران شناسایی شده که می‌تواند به ایجاد موزه تخصصی سنگ قبر کمک کند.

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران افزود: دستگاه‌های مربوطه از جمله شهرداری برای ایجاد این موزه، می‌توانند نقش به‌سزایی داشته باشند.

شهرستان چناران دارای ۱۲۰ اثر تاریخی، طبیعی، ناملموس، تپه و محوطه شناسایی‌شده است که ۲۲ اثر آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، چناران در فاصله ۵۰ کیلومتری مشهد مرکز استان خراسان رضوی قرار دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 590024 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟