نخستین حکم اعدام فدرال بعد از ۱۷ سال در آمریکا

به گزارش رکنا،"دنیل لوییس لی" در سال ۱۹۹۶ به اتهام قتل سه تن از اعضای یک خانواده در ایالت آرکانزاس محکوم شد. او قرار است با تزریق مواد کشنده در بخش اعدام وزارت دادگستری آمریکا در "تره هوت"، ایالت "ایندیانا" کشته شود.

اجرای حکم دنیل لوییس لی روز جمعه، پس از آنکه برخی اقوام قربانیان این شکایت را مطرح کردند که حضور آن ها در دادگاه ممکن است آن ها را در معرض ویروس کووید ۱۹ قرار دهد، از سوی یک قاضی فدرال ملغی شده بود.

همزمان با افزایش موارد ابتلا به ویروس کووید ۱۹ در ۴۰ ایالت آمریکا، اداره زندان ها روز یکشنبه اعلام کرد یکی از کارکنان درگیر در آماده سازی برای از سرگیری اجرای احکام فدرال، به کرونا مبتلا شده است.

دادخواستی که علیه وزارت دادگستری، در دادگاه فدرال در ایندیاناپولیس انجام شده بود، به دنبال لغو اجرای حکم تا زمانی بود که دوره بیماری همه گیر کرونا بگذرد. "جین مگنوس استینسن"، دادگاه ناحیه ای آمریکا به وزارت دادگستری دستور داد اجرای حکم را به منظور نشان دادن حمایت از حق شاکیان برای حضور در زمان اعدام- بدون به خطر انداختن سلامت خود- لغو کند.

دولت تجدید نظر کرد و هفتمین دادگاه استیناف در ایالت متحده نیز روز یکشنبه حکم به تعلیق درآمدن مجازات اعدام را باطل و اعلام کرد هیچ اساس نامه یا آیین نامه ای به قربانیان، حق حضور در زمان اجرای حکم اعدام را نمی دهد.

بنا بر اعلام دادستان ها، لی عضوی از یک گروه "خودبرترپندار" سفیدپوست بود که یک دلال اسلحه ایالت آرکانزاس، همسر و دختر ۸ ساله اش را قتل رساند و سپس اجساد آن ها را در یک باتلاق انداخت. او در سال ۱۹۹۹ به چندین جرم، از جمله قتل با کمک اخاذی، محکوم شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 586029 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟