یدالله طارمی جان باخت + عکس

به گزارش رکنا، یدالله طارمی سال ۱۳۱۱ در شهر شیراز متولد شد. او با سرودن اشعاری با لهجه شیرازی سه کتاب با عناوین «نسیم دلگشا»، «شمیم نسترن» و «بهار نارنج» منتشر کرد. «بانوی عشق» دیگر اثر این شاعر است.

در پیام تسلیت انجمن ادبی «یاران یکشنبه» آمده است: زنده یاد یدالله طارمی که با غزل‌های عاشقانه‌اش، بخشی از روح و کالبد فرهنگ شیرازی بود؛ چونان آب زلالی که پیادگان تشنه را راحت جان می‌آفرید.

کسوت شاعرانه کلامش بر قامت کلماتی که برخاسته از صفای جاودانگی اوست، تار و پود خسته‌مان را دستخوش طعم گس زندگی و شور دوباره روییدن می‌نمود و طرب‌سرای محبتی می‌آفرید که امید عاطفی از آن برمی‌خاست؛ بزرگا مردی که فراز و فرودهای بسیاری را پس پشت نهاد اما قامت استوارش از نستوهی‌اش حکایت داشت؛ نبض سبز زندگی در او جاری بود و ملکوت کلمات، خشت خشت زندگی‌اش را می‌ساخت؛ و از این همه، شعله‌ای می‌افروخت در پیش روی جویندگان؛ دریغا که جامعه فرهنگوران ایران زمین، به سوگ بیدارمردی نشسته است؛ که عرصه شعر و فرهنگ را کارنامه‌ای پربار بر جای نهاد.

یاران یکشنبه، همگام با خانواده گرامی‌اش، فقدانش را چونان صبحی بی‌طلوع به سوگ می‌نشیند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 584845 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟