گمانه زنی خودکشی شهردار سئول قوت گرفت

شهردار سئول/ به گزارش رکنا، پلیس سئول از پیداشدن جسد شهردار این شهر خبر داده است. جسد پارک وون سون روز پنجشنبه، ۱۸ تیر، ساعاتی پس از انتشار خبر مفقود شدن او در شمال شهر سئول پیدا شد.

دختر شهردار سئول در توضیحاتی برای رسانه‌ها گفته بود که پدرش ساعات اولیه روز پنجشنبه از خانه خارج شده، تلفن همراه خود را خاموش کرده و یادداشتی شبیه وصیت نیز برای اعضای خانواده به جا گذاشته است.

دلیل خودکشی پارک معلوم نیست. ولی او یک روز پس از آن به زندگی خود پایان داد که یکی از کارکنان زن سابق شهرداری او را به سوءاستفاده جنسی متهم کرده بود برای ابراز توضیحات به اداره پلیس فراخوانده شده بود.

مناسبات تبعیض آمیز شهردار سئول

پارک سال ۲۰۱۱ به عنوان نامزدی مستقل شهردار سئول شد، ولی بعدتر به حزب دمکرات رئیس جمهور کنونی پیوست. او سال گذشته برای سومین بار با رای مردم در این سمت ابقا شد و از شانس‌های انتخابات ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۲ به شمار می‌رفت.

پارک پیش از شهردار شدن از فعالان حقوق بشر بود و در دوران شهرداری‌اش هم منتقد ساختارها و مناسبات تبعیض‌آمیز ماند و نفوذ شرکت‌ها و صاحبان سرمایه در سیاست‌گذاری‌ها پیوسته مورد انتقاد او بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 584825 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟