آتش سوزی این بار  در جنگل های سروآباد کردستان

آتش سوزی در جنگل ها سروآباد مهار شد. مسلم مرادی رییس اداره منابع طبیعی سروآباد گفت:ساعت ۲۱ شامگاه سه‌شنبه یک فقره آتش سوزی در اطراف جایگاه دفن زباله شهرداری سروآباد گزارش شد که این حریق در مدت کوتاهی به مراتع و جنگل‌های اطراف نیز سرایت کرد و موجب شعله ور شدن و ایجاد یک آتش سوزی شد.

او افزود:با شعله ور شدن آتش بلافاصله نیرو‌های مردمی انجمن‌های زیست محیطی، نیرو‌های محلی و امدادگران و محیط‌بانان منابع طبیعی و نیرو‌های نظامی به محل اعزام شده و بعد از سه ساعت تلاش بی وقفه این آتش سوزی مهار شد.

آسیب جزئی به درختان بلوط در جنگل های سروآباد

به گزارش رکنا،  رییس اداره منابع طبیعی سروآباد با بیان اینکه حریق از نوع سطحی و تاجی بود، گفت: در این آتش سوزی بیشتر علف‌های هرز مراتع و شاخ و برگ درختان جنگلی سوخت و آسیب چندانی به تنه درختان بلوط وارد نشد.

مرادی اضافه کرد:‌علت اصلی آتش سوزی و میزان خسارات‌ها توسط کارشناسان اداره منابع طبیعی در دست بررسی و ارزیابی است.

رییس اداره منابع طبیعی سروآباد گفت:براساس ‌ماده 47 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع، هر کس در جنگل عمداً آتش‌سوزی ایجاد نماید به حبس مجرد از سه تا ده سال محکوم خواهد شد در صورتی که مرتکب مأمور‌جنگلبانی باشد به حداکثر مجازات مذکور محکوم می‌شود.

شهرستان سروآباد با وجود ۷۰ هزار هکتارجنگل، ۳۵ هزار هکتار مرتع و ۱۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی در فاصله ۹۰ کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 584472 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟