هشدار پلیس به منظور پیشگیری از وقوع سرقت ازطلا فروشی‌ها

به گزارش رکنا،ایمان مرادی فرماندهی انتظامی شهرستان روانسر درباره سرقت طلا فروشی‌ها به مشاغل طلا فروشی ها گفت : مغازه خود را به سیستم‌های هشدار دهنده (از قبیل دزدگیر چشمی، آژیر خطر و دوربین مدار بسته) مجهز کنید.

او گفت : حین ترک مغازه (حتی در دقایق بسیار کم و یا جهت صرف غذا) کلیه طلاجات و جواهرات را جمع اوری و در گاوصندوق مربوطه نگهداری و مغازه را به‌صورت کامل قفل کنید.

مرادی افزود : با توجه به ابلاغ ساعات شروع و پایان کار از سوی اتحادیه، مراتب را مد نظر قرار داده و نسبت به اجرای ان اقدام کنید.

او افزود : از خرید طلاجات بدون فاکتور و از افراد ناشناس مشکوک و معتاد خوداری کنید.

مرادی ادامه داد : هر گونه تردد مشکوک از اطراف مغازه را سریعا به تلفن مرکز وفرماندهی و کنترل ۱۱۰ یا گشت‌های پلیس اعلام کنید.

او ادامه داد : از قرار دادن محل کسب در اختیار افراد نابالغ و کم تجربه خوداری کنید.

مرادی گفت : از قفل‌های سوئیچی و مخفی در محل کسب خود استفاده کنید.درب‌های ورودی مغازه را از نوع کرکره‌های مشبک نصب کنید.شب‌ها روشنایی کافی در اطراف و داخل مغازه وجود پیش بینی کنید. مقابل کلیه نقاط نفوذپذیر مغازه حفاظ مقاوم و مطمئن نصب کنید. راه‌های کانال کولر پشت بام را هر چند که کوچک باشد به وسیله جوش دادن چند میله محفوظ کنید. اگر در مغازه از درب اهنی و شیشه‌ای تواماً استفاده می‌کنید، برای بالا بردن ضریب اطمینان هر دو را قفل کنید. پول نقد بیشتر از حد معمول را در مغازه نگهداری نکنید و سریعاً آن را به بانک بسپارید.

او گفت : گاو صندوق را حتماً بصورت نامحسوس در داخل دیوار جاسازی کنید. در بین تعطیلات چند روزه حتماً به مغازه سرکشی و قفل‌ها را بازدید کنید. سعی کنید افرادی را که بعنوان کارگر، شاگرد، نگهبان انتخاب می‌کنید مورد شناسایی قرار داده و برای اطمینان بیشتر چند تن از اقوام ان‌ها را نیز شناسایی کنید. هنگامی که مشتری داخل مغازه است به هیچ عنوان مغازه را ترک نکنید. تا حصول اطمینان از صداقت شاگرد مغازه، از تحویل دادن کلید مخصوص گاوصندوق به وی خودداری کنید. در صورت امکان از اقلام و اموال گرانبهای خود عکس داشته باشید.

مرادی افزو : به کارگران و خدمه خود اجازه ندهید که دیگران را به عنوان دوست به محل کار بیاورند. چنانچه از اژیر خطر استفاده می‌کنید محل نصب آن را طوری انتخاب کنید که سارقین نتوانند محل نصب ان را تشخیص دهند. چنانچه مجاور یا پشت مغازه ملک مخروبه‌ای وجود دارد، دیوار‌های مغازه را با بتن و آهن محکم و غیرقابل نفوذ کنید .

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 584317 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟