فوت 6 بیمار کرونایی در خراسان جنوبی

به گزارش رکنا، تا پیش از پایان خرداد ماه چند روزی بود که مرگ و میر بیماران کرونایی در استان به صفر رسیده بود و این استان حتی ۳ روز بدون ثبت بیمار جدید را تجربه کرد، اما با آغاز موج دوم شیوع کووید ۱۹ از اوایل تیر ماه و کنار گذاشتن دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم و کاهش نظارت ها، ۶ شهرستان خراسان جنوبی در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفتند.

اکنون حدود یک هفته است که مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر‌های خوبی از وضعیت کرونا در خراسان جنوبی نمی‌دهند و طبق گفته آنان روز به روز اوضاع بدتر و ظرفیت تخت‌های بیمارستانی نیز پر می‌شود.

فوت ۶۶ بیمار کرونایی در خراسان جنوبی

مهدی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: از ابتدای شیوع کرونا در خراسان جنوبی تا کنون ۶۶ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند که فوت تنها ۶ نفر در پنج روز گذشته نگران کننده است.

او افزود: در ۱۲ تیرماه دو نفر، ۱۵ تیرماه ۳ نفر و یک نفر هم در شبانه روز گذشته قربانی کرونا شدند و هم اکنون حال عمومی دو نفر وخیم است.

مهدی زاده با اشاره به بستری بودن ۲۰۵ بیمار در بیمارستان‌های استان، افزود: از این تعداد ۷۶ نفر تست کرونای شان مثبت شده که ۱۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

حدود نیمی از مبتلایان کرونا در رده سنی ۱۶ تا ۴۵ سال

دکتر مهدی زاده معاون بهداشتی دانشگاه بیرجند با هشدار اینکه ۴۶ درصد مبتلایان به کرونا دارای سنین ۱۶ تا ۴۵ سال هستند بیان کرد: افزایش آمار مبتلایان به کرونا در این گروه سنی نشان می‌دهد که میزان رعایت بهداشت و حساسیت نوجوانان و جوانان نسبت به ویروس کرونا خیلی کمتر از ماه‌های گذشته شده است.

او با بیان اینکه در ماه‌های ابتدایی شیوع کرونا در استان، موردی از ابتلا به کرونا در کودکان نداشته ایم ادامه داد: هم اکنون یک درصد مبتلایان شناسایی شده در خراسان جنوبی زیر ۵ سال هستند که خوشبختانه تاکنون مرگ زیر ۱۰ سال بر اثر ابتلا به کرونا در استان نداشته ایم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 583994 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟