به گزارش رکنا، سرهنگ «علیرضا رضایی» امروز (۸ فروردین) به رسانه های گروهی در خصوص آخرین وضعیت ترافیکی راه های استان گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی از تعداد 36 فقره تصادف فوتی و جرحی ، 2 نفر کشته و 68 نفر مجروع شدند.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی افزود: تصادفات رانندگی نسبت به مدت مشابه در سال قبل 80 درصد کاهش داشته است.

رضایی با بیان اینکه بیشترین علت تصادفات، عدم توجه به جلو با 40 درصد و تخطی از سرعت مطمئنه به میزان 31 درصد بوده است، ادامه داد: تعداد 13 دستگاه خودرو که دارای تخلفات حادثه ساز بودند توسط عوامل پلیس راه توقیف شده است که نسبت به مدت مشابه در سال قبل 89 درصد کاهش داشته ایم.

رضایی با اشاره به اینکه بر اساس آمارها، بیشترین تصادفات رانندگی بین ساعت 12 تا 16 رخ داده است، بیان کرد: این تصادفات نشان دهنده خستگی و خواب آلودگی، عدم توجه به جلو و تخطی از سرعت مجاز بوده است.

وی از تشدید برخورد با تخلفات حادثه ساز خبر داد و افزود: ماموران پلیس راه با هرگونه تخلف حادثه ساز در جاده ها بطور جدی برخورد می کنند بخصوص در این ایام که جاده ها به علت شیوع ویروس کرونا خلوت شده است.

رضایی تاکید کرد: متاسفانه برخی رانندگان قانون گریز از این موقعیت سوءاستفاده کرده و با تخطی از سرعت مجاز موجبات بروز حادثه و تصادف را ایجاد کرده اند.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی با بیان اینکه ترافیک در ورودی برخی شهرها بصورت مقطعی بوده و به دلیل انجام تست غربالگری ویروس کرونا شکل می گیرد، گفت: این موضوع گاهی در شبکه های اجتماعی به تصویر کشیده شده و چنین وانمود می شود که مردم به پویش «#در_خانه_بمانیم» بی توجه بوده اند.

وی تصریح کرد: میزان ترددها در راه های استان از تاریخ 25 اسفند 98 تاکنون نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به میزان 52 درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی در پایان بیان کرد: از هم استانی هایی که با مشارکت خود در این پویش (#در_خانه_بمانیم) با پرهیز از سفر، به قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا کمک می کنند، قدردانی و تشکر می‌کنم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 554221 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟