دستگیری عامل مزاحمت تهدید و اخاذی از نوجوانان در شهر کرد

به گزارش رکنا، سرهنگ مرتضی عسگری رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) چهارمحال و بختیاری گفت: در پی مراجعه چند نفر از شُکات و خانواده آن‌ها در راستای ایجاد مزاحمت، تهدید و اخاذی از طریق شبکه‌های اجتماعی، موضوع به طور خاص در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او افزود: در تحقیقات مقدماتی از خانواده شاکیان و بزه دیدگان که بیشتر نوجوان بودند، اعلام شد که در یکی از شبکه‌های اجتماعی، شخصی که خود را خانم معرفی کرده است با ارسال پیام و عکس، درخواست دوستی با فرزندانشان و جلب اعتماد کامل آن‌ها کرده است و در ادامه عکس‌های خصوصی و شخصی را مطالبه می‌کرد، پس از اینکه فرزندانشان به دلیل ناآگاهی، عکس‌های شخصی را برای متهم ارسال کردند، تهدید و اخاذی از سوی متهم آغاز و هر بار مبالغی را برای جلوگیری از انتشار تصاویر خصوصی مطالبه می‌کرد.

دستگیری مرد شیطان صفت در شهرکرد

عسگری اضافه کرد: با انجام تحقیقات علمی، فنی و تخصصی کارشناسان پلیس و همچنین اظهارات شاکیان، متهم که فردی ۲۱ ساله بود شناسایی، دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شد.

او از شهروندان خواست: در صورت مواجهه با هر گونه مزاحمت، تهدید و اخاذی در فضای مجازی، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس اینترنت www.cyberpolice.ir قسمت گزارش‌های مردمی یا با شماره تلفن ۰۳۸۲۱۸۲۴۴۴۰ اعلام کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 583826 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟