جوان افغان 12 سال با هویت ایرانی در سمنان زندگی می کرد

به گزارش رکنا ، رییس پلیس آگاهی استان سمنان نیز اظهار داشت: در پی دریافت خبری مبنی بر جعل و سوء استفاده از مدارک هویتی از سوی یک فرد غیرایرانی، بلافاصله اقدامات اطلاعاتی مأموران پلیس آغاز شد.

شگرد جاعل افغان چه بود؟

سرهنگ رضا بینقی ادامه داد: تیم تحقیقاتی کارآگاهان پلیس آگاهی در بررسی‌های اولیه دریافتند متهم یک تبعه افغان است که با جعل اسناد هویتی خود شامل شناسنامه و کارت ملی اقدام به افتتاح حساب ، ثبت نام سیمکارت تلفن همراه و تکمیل سوابق بیمه‌ای در چند شرکت تولیدی در شهرستان سمنان کرده است.

جاعل افغان 12 سال پیش وارد کشور شد

وی با اشاره به بررسی های تخصصی و پیگیرانه ماموران انتظامی گفت: در نهایت جاعل ۳۸ ساله که مشغول کار در یکی از شرکت‌های تولیدی در سمنان بود شناسایی و دستگیرشد و در بازجویی های خود اعتراف کرد ۱۲ سال پیش وارد کشور شده و با همکاری فرد دیگری اقدام به جعل مدارک هویتی کرده است.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان سمنان از تکمیل پرونده و تحویل این فرد به محکمه قضایی خبر داد و گفت: تمام اقدامات قانونی برای مسدود کردن حساب های بانکی سوابق بیمه‌ای و سیم‌کارت‌های وی و همچنین دستگیری متهم ردیف دوم این پرونده انجام شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 583209 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟