دستگیری یک حفار غیرمجاز در بردسیر/کشف 11 قلم شی عتیقه در ماهان و قلعه‌گنج

به گزارش رکنا،  سیدهادی جعفری اظهار داشت: بر اساس گزارش‌های منابع محلی مبنی بر حفاری غیرمجاز در یکی از محله‌های قدیمی شهرستان بردسیر، نیروهای حوزه حفاظتی این شهرستان با همراهی و همکاری پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا به محل اعزام شدند که در این عملیات فرد متهم با کلیه ادوات حفاری در محل دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

سرپرست فرماندهی یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان ادامه داد: این فرد سودجو با طمع کشف اشیای زیرخاکی اقدام به حفر گودالی عمیق در داخل یکی از اتاق‌های یک خانه قدیمی کرده بود که با هماهنگی‌های لازم اداری و اخذ دستور و حکم ورود به منزل نهایتا با رعایت تمام ضوابط و حقوق شهروندی دستگیر شد.

وی بیان کرد: از مردم فرهنگ دوست استان کرمان درخواست داریم در راستای حفظ و صیانت از ارزش‌های تاریخی و فرهنگی که هویت ملی کشورمان است همواره احساس مسوولیت کرده و هرگونه خبری در این زمینه را به یگان حفاظت اداره میراث فرهنگی استان کرمان و سایر ضابطین قضایی اطلاع دهند.

جعفری از کشف 11 قلم شی عتیقه از طریق جلب مشارکت‌های اجتماعی در هفته گذشته خبر داد و اظهار کرد: 8 قلم از این اشیا در شهرستان قلعه‌گنج و مابقی در بخش ماهان به‌دست آمده‌اند.

سرپرست فرماندهی یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان خاطرنشان کرد: دو کوزه سفالی و یک خنجر مفرغی در بخش ماهان و هشت کوزه سفالی نیز در شهرستان قلعه‌گنج کشف شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 582974 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟