آتش همچنان در کوه مونگشت ایذه زبانه می کشد
حجم ویدیو: 7.66M | مدت زمان ویدیو: 00:01:02

به گزارش رکنا، با‌توجه به تلاش هایی که توسط مردم بومی منطقه تاکنون صورت گرفته، هنوز خبرهایی از خاموشی نهایی آتش در این منطقه وجود ندارد.

درباره ی علت این آتش سوزی، مثل دیگر آتش سوزی های سریالی اخیر در زاگرس اطلاع دقیقی وجود ندارد، ولی کارشناسان فن و دوستداران طبیعت و محیط زیست، درحال پیگیری این موضوع هستند.

زاگرس همچنان در آتش می سوزد

آتشی که به جان گونه‌های گیاهی و مراتع مونگشت افتاده و دیروز خبر خاموشی نهایی آن اعلام شده بود، پس از یک خاموشی موقت دوباره زبانه کشید.

داوطلبانی از طرف اداره محیط زیست شهرستان ایذه با آموزش‌های اولیه طی دیروز و امروز به منطقه اعزام و در کنار دوستداران طبیعت و مردم بومی با دست خالی و هرگونه امکاناتی درحال مبارزه برای خاموشی این آتش هستند.

این حریق، پنجمین آتش سوزی است که طی این مدت اتفاق افتاده و با توجه به فصل گرما بازهم احتمال وقوع حوادثی از این دست می‌رود.

مردم محلی می‌گویند: تجهیزات، کافی نیست، نیرو به اندازه ی کافی وجود ندارد و با دست خالی نمی‌توان به جنگ آتش و علف در زاگرس رفت.

متاسفانه صعب العبور بودن و کوهستانی بودن این منطقه، کار را برای نجاتبخشی سخت تر می‌کند و نیاز مبرم به وسایل نقلیه ی مجهز و هواپیما می‌باشد.

باوجود تلاش های صورت گرفته در روز گذشته متاسفانه هنوز بخش هایی از مونگشت درحال سوختن است و از شهر ایذه علیرغم فاصله ی زیاد، دود حاصل از این سوختن قابل مشاهده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 580933 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟