شنای مرگبار در کرمان

به گزارش رکنا،سید محمد صابری، رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: عصر امروز یک مرد ۳۵ ساله به علت شنا کردن در یک حوضچه آب در محور کرمان- جوپار جان خود را از دست داد.

او افزود: در سامانه اورژانس پیش بیمارستانی (۱۱۵) بیشترین مکان‌های منجر به غرق شدگی در سطح استان کرمان، مربوط به استخر‌های کشاورزی، سد‌ها به ویژه سد‌های خاکی، مسیر رودخانه، تجمع آب در محل آبشار‌ها و سایر مکان‌های نامناسب برای شنا است.

صابری بیان کرد: بیشترین افراد جان باخته ثبت شده در سامانه اورژانس پیش بیمارستانی ۱۱۵ از ابتدای امسال در سطح استان کرمان مرد و در رده سنی ۵ تا ۳۵ سال قرار دارند.

او به مردم توصیه کرد: کودکان خود را هرگز تنها نگذارند، از شنا کردن در مکان‌هایی که مجهز به امکانات امدادی برای شنا کردن و تحت نظارت نجات غریق نیستند، خودداری کنند، در صورت نداشتن آشنایی با فنون نجات غریق و مواجهه با صحنه غرق شدگی فرد دیگری، لازم است ضمن حفظ خونسردی و تماس فوری با شماره تلفن ۱۱۵ و یا ۱۲۵، تلاش کنند تا با ابزاری همانند چوب، الوار، طناب یا حلقه نجات، فرد غرق شده را از آب بیرون کشیده و به نزدیکترین فضای ایمن برای اقدامات نجات انتقال دهند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 580545 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟