مرگ دلخراش 15 نفر در رودخانه های سیستان و بلوچستان

به گزارش رکنا، رییس معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۱۵ نفر از ابتدای امسال تاکنون در سراسر این استان غرق شدند.

حسن مصفا روز دوشنبه اظهارداشت: حدود نیمی از آمار غرق شدگی این مدت در شمال سیستان و بلوچستان و در رودخانه‌ها محلی رخ داده به طوریکه افرا بدون فراگیری فنون شنا و آشنا نبودن با وضعیت رودخانه‌ها وارد آب شده و در همان دقایق اولیه غرق می‌شوند.

وی ادامه داد: شنا در رودخانه‌های منطقه سیستان به دلیل وجود چاه‌های حفر شده در گذشته خطرناک است اما با وجود هشدارهای داده شده افراد بدون توجه به این هشدارها وارد رودخانه‌ها شده و جان خود را از دست می‌دهند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: خشکسالی‌های چندین ساله مردم سیستان را مجبور به حفر چاه در بستر رودخانه‌ها کرده بود که هم‌اینک با جاری شدن آب در رودخانه‌ها این چاه‌ها نیز پر آب شده و افرادی که برای فرار از گرما تنی به آب می‌زنند گرفتار چاه‌های عمیق چند متری شده و در نتیجه جان خود را از دست می‌دهند.

وی افزود: برخی افراد نیز بدون آشنایی به فن شنا وارد رودخانه‌ها می‌شوند که پس از گرفتار شدن در گل و لای کف رودخانه درخواست کمک می‌کنند که بعضا بقیه افراد همراه یا اعضای خانواده بدون آشنایی به فنون شنا و غریق نجات برای نجات وی به داخل آب می‌پرند که خود نیز گرفتار می‌شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 579324 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟