حمله عروس دریایی به شناگر گینسی ایران در خلیج فارس /  40 روز پر از درد داشتم + عکس و گفتگو

به گزارش رکنا، هرگز نمی توان نام محمد حسین کبادی را از گینس جدا کرد. او طول خلیج فارس را به مسافت یک هزار و ۵۰ کیلومتری شنا کرد و با گذشت سه استان خود را به اروندکنار رساند. او دو رکورد در گینس را به نام خود ثبت کرد.

محمد حسین کبادی در وهله اول رکورد سریع و طولانی‌ترین مسافت شنا در آبهای آزاد جهان با شنای طول خلیج فارس به نام یک ایرانی و در درجه دوم رکورد اولین انسانی که در طول تاریخ توانست مسافت بالای ۱۰۰۰کیلومتر را شنا به نام خودش ثبت کرد.

محمدحسین کبادی درباره این رکوردزنی گفت: دو رکورد جهانی را ثبت کردیم. این شنا در گینس به عنوان سریع ترین و طولانی ترین رکورد شنای آبهای جهان در خلیج فارس ثبت شد. به عنوان اولین انسانی که بالای 1000 کیلومتر شنا کرده است برای ایران ثبت شد. این پروژه بزرگ بود ولی در کشور ما به آن پرداخته نشد و تبعات بین المللی آن برای ما ارزشمند بود و نگاه جامعه بین المللی به این بود که 1000 متر شنا کرده تا چه پیامی برساند؟

حمله عروس دریایی به مرد گینسی ایران

وی در ادامه خاطره ای از پروژه خلیج فارس گفت ، از حمله عروس دریایی به شناگر ایرانی که چنین تعریف کرد: در خلیج فارس عروس های دریایی وجود دارد که آرام و دوست داشتنی هستند ولی ماهیت آنها مانند این است که به یک اتو یا ظرف داغ دست بزنید. اگر بی هوا با پوست برخورد کند به شدت آسیب رسان هستند و حساسیت پوستی ایجاد می کنند. در آن زمان یکی از این عروس های دریایی با گردنم برخورد کرد و در حین شنا کار درمان روی گردنم انجام می شد. آب شور که به گردنم برخورد می کرد می سوخت و ترک می خورد. نزدیک به 40 روز طول کشید تا آن زخم خوب شود.

آغاز پروژه شنای صلح هرمز به زودی

محمد حسین کبادی در ادامه از پروژه دیگری گفت که در به زودی شروع خواهد شد . در حال حاضر پروژه ای تعریف کرده ایم به عنوان شنای صلح هرمز که از ایران شروع می شود به کشور عمان و برگشت به ایران. شعار این پروژه "شنا با صلح" است. باید به صلح درونی رسیده باشیم تا صلح با دیگران را بتوانیم رقم بزنیم.

از این پروژه استقبال بسیار بالایی شده است، مکاتبات و هماهنگی های بین المللی از طریق وزارت امور خارجه و جمعیت هلال احمر و صلیب سرخ جهانی صورت گرفته و با سفارت عمان چند جلسه داشتیم ، در نهایت قرار بود در اردیبهشت امسال این پروژه آغاز شود  ولی به درگذشت سلطان قابوس و بعد از آن شروع کرونا برخوردیم و آغاز حرکت به تاخیر افتاد. امیدواریم و تلاش می کنیم که این پروژه در نیمه دوم سال انجام شود.

تفاوت های قانون زیر آب و روی آب

رئیس امداد و نجات کوهستان هلال احمر از امدادرسانی های زیر دریا گفت: امداد زیر دریا حوادث غواصی به حساب می آید. غواص ها دوره های تخصصی مثل خواصی خوداتکا را آموزش می بینند و می دانند که زیر آب اگر تجهیزاتشان دچار مشکل شود یا فردی دچار مشکل شود چگونه به هم کمک کنند. کمک به افراد زیرآب، بسیار کم اتفاق می افتد چرا که تا رسیدن امدادگران ساعت طلایی از دست می رود. امداد و نجات زیر آب بسیار تخصصی است اما دنیای زیرآب هم دنیایی متفاوت با ذهنیات مردم است. آنچه زیر همه چیز رنگ خودش را دارد و کائنات جای خود قرار گرفته اند ،قانون زیر آب با قانون روی آب بسیار تفاوت دارد. خیلی خوب است. پاکی و صداقت آنجا وجود دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 578782 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟