هر فرد فقط یکبار به کرونا مبتلا می شود / خانم پرستار تهرانی دوبار کرونا نگرفت + عکس

به گزارش اختصاصی رکنا، شیرین صفوی پرستار اورژانس بیمارستان بقیه الله تهران  تصمیم گرفت از خواهرش که به کرونا مبتلا شده بود، مراقبت کند که هر دو جان باختند.

در برخی از رسانه آمده است که شیرین صفوی مبتلا به بیماری کرونا بوده و پس از بهبود با توجه به اینکه از بیماران کرونا در بیمارستان مراقبت می کرد بار دیگر به بیماری کرونا ویروس مبتلا شده و در این مرحله خواهرش نیز که از وی مراقبت می کردهنیز مبتلا به کرونا شده و هر 2 خواهر به خاطر بیماری کرونا فوت کرده اند که البته این خبر تایید نشد

هر فرد فقط یکبار به کرونا مبتلا می شود

دکتر اصغری رییس بیمارستان غرضی اصفهان  به خبرنگار رکنا گفت: از نظر پزشکی هر فردی که یکبار به کرونا مبتلا شود برای بار دوم دیگر به این بیماری مبتلا نمی شود.

وی افزود: هر فردی بیماری ویروسی مثل کرونا بگیرد پس از درمان بدنش آنتی بادی تولید می کند و دفعات بعدی اگر بدن با آن ویروس مواجه شود بدن ارگانیسم دفاعی دارد و دیگر به آن ویروس مبتلا نمی شود که سازمان بهداشت جهانی نیز در این باره تصریح کرده هر فرد مبتلا به کرونا ویروس پس از درمان و سلامت دوباره به این ویروس مبتلا نمی شود.

رییس بیمارستان غرضی اصفهان ادامه داد: تا آنجاییکه پیگیری کرده ام  شیرین صفوی پرستار دلسوز که بخاطر کرونا ویروس فوت کردند در گذشته به این ویروس مبتلا نشده بودند و اولین بار بوده که وی به کرونا ویروس مبتلا شده و تسلیم آن شده است.

پرستاران دلسوز ایران

دکتر اصغری گفت: در ایران هر پرستار ساعتی 20 هزار تومان می گیرد اما در امریکا و دیگر کشورها هر پرستار که در این زمینه کمک به بیماران کرونا ویروس فعالیت دارند هر یک ساعت 100 دلار می گیرند و این نشان از آن دارد که پرستاران ما افرادی ارزشمند در دنیا هستند که قابل ستایش هستند و کشور ایران با تمام کمبودها در رتبه چهارم جهان در درمان بیماران کرونایی است.

وی افزود: یکی از همکارانم که بازنشسته شده است با شیوع کرونا ویروس در کشورمان در تماس تلفنی اعلام آمادگی کرد تا برای کمک به بیمارستان بیاید. یکی از پرستاران در بیمارستان در حالی که باردار بود به بیماران کرونا ویروس کمک می کرد و در بیمارستان زایمان کرد و حتی بخاطر پدرش نیز که به خاطر کرونا ویروس فوت کرد از بیمارستان خارج نشد و بیماران کمک می کرد.

رییس بیمارستان غرضی اصفهان در پایان گفت: پرستارانی بودند که از اول اسفند ماه تا پایان فروردین ماه سال 99 به مدت 2 ماه در بیمارستان بودند و خارج نشدند و تمام وقت در اختیار بیماران کرونایی بودند و خدمت رسانی می کردند و با کمک همین پرستاران دلسوز است که توانستیم در زمینه درمان جایگاه خوبی در دنیا داشته باشیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 577866 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟