نامادری عسل کوچولو را آنقدر شکنجه داد تا به قتل رسید! / اورژانس اجتماعی بی اعتنا بود! + عکس

به گزارش رکنا،روایت اولیه مرگ تلخ عسل منتشر شد و پس از آن بود که افکار عمومی راجع به ابعاد اجتماعی این فاجعه دردناک مطالبه گری کرد و خواستار پیگیری بیشتر جزئیات این حادثه و همچنین بررسی اهمال احتمالی سازمان‌ها و نهاد‌های متولی در این زمینه شد.

از ادعای همسایه تا بی تفاوتی اورژانس اجتماعی

اعتراف نامادری به قتل «عسـل»

با دو نفر از همسایه‌های «عسل» گفتگو می‌کنیم. صدای شان پر از بغض است؛ یکی از همسایگان که مدعی است هم خودش و هم یکی از اقوامش در ماه‌های قبل با اورژانس اجتماعی (۱۲۳) تماس گرفته اند، می‌گوید: «مدتی قبل متوجه شدیم نامادری این دختر خردسال را آزار و اذیت می‌کرد.

او افزود: نامادریش عسل را در زمستان، در سرمای شدید ساعت ۶ صبح از خواب بیدار و موی دخترک را خیس می‌کرد و به اجبار، عسل را با مو‌های خیس برای نظافت به حیاط خانه می‌فرستاد، این آزار و اذیت‌ها ادامه داشت و صدای ناله‌های عسل از داخل خانه به گوش می‌رسید.

این همسایه ادامه داد: آثار سوختگی و کبودی روی بدن عسل مشهود بود، وقتی متوجه طولانی شدن آزار و اذیت‌ها شدیم، با اورژانس اجتماعی تماس گرفتیم و موضوع را مطرح کردیم.

او بیان کرد: اولین تماس‌های ما به آذر سال قبل بر می‌گردد، ولی مسئولان اورژانس اجتماعی به محل مراجعه نکردند تا این که بچه چند روز قبل فوت شد و پلیس برای بررسی به محل مراجعه کرد. وقتی با ۱۲۳ تماس می‌گرفتیم به ما اعلام می‌کردند یا دختر بچه یا فامیل درجه یک کودک باید تماس بگیرند تا ما رسیدگی کنیم.

یکی دیگر از همسایگان در این باره مدعی شد، ما هر وقت این دختر را می‌دیدیم آثار آزار و اذیت روی صورت او دیده می‌شد، هر روز صدای وحشتناک کتک زدن عسل از خانه آن‌ها به گوش می‌رسید و هر وقت از عسل درباره زخم‌های روی بدنش می‌پرسیدیم از ترس نامادری بهانه‌هایی همچون نیش زنبور می‌آورد و همیشه کتک خوردنش را پنهان می‌کرد، یک روز با ۱۲۳ تماس گرفتم کارشناس ۱۲۳ اعلام کرد، چون اطلاعات شما کامل نیست ما نمی‌توانیم بیاییم، من ۱۵ دقیقه با آن کارشناس صحبت می‌کردم و کارشناس دوباره می‌گفت باید اطلاعاتتان دقیق باشد و هر بار تماس می‌گرفتم جلوی پای ما سنگ می‌انداختند و نمی‌آمدند.

او افزود: درباره این اتفاق‌ها هم وقتی به پدر عسل اطلاع می‌دادیم تاثیر خاصی نداشت. همچنین فردی که خود را عمه عسل معرفی کرده است، با ارسال پیام مدعی شد: هفته پیش، در روستای خانه پدری ام بودم، به نامادری اش اعتراض کردم که چرا بدن بچه کبود است؟ به من حمله کرد و کتکم زد و دعوا شد، نامادری اش این قدر کتکش زده بودکه بچه زرد و کبود بود، همه علایم زخم در بدنش بود، بچه را بردند بهزیستی، باز بعد از ۲۰ روز آوردنش.

اعترافات مادری که بوی از مادری نبرده است

این زن در بخشی از اعترافات خود گفت: فقط به خاطر یک موضوع بی اهمیت که از عسل خواستم به داخل اتاق برود و به حرفم گوش نکرد، خیلی عصبانی شدم. در همین حال زانویم را روی مهره‌های کمرش گذاشتم و سرش را با دستم به پشت خواباندم، بعد از آن دیدم رنگ عسل پریده است.

مدیرکل بهزیستی: چرا بیمارستان به محض این که مطلع شدند به ما اطلاع ندادند

حمیدرضا پوریوسف مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در پاسخ به ادعا‌های مطرح شده درباره بی تفاوتی اورژانس اجتماعی به تماس‌های تلفنی همسایگان عسل و گزارش کودک آزاری، گفت: کودک آزاری زمانی به ما گزارش شده که کودک فوت شده بوده و فرصت مداخله همکاران ما وجود نداشته است.

او افزود: به صراحت باید اعلام کنیم بهزیستی بعد از فوت کودک از موضوع مطلع شد و این گلایه را از بیمارستان داریم که چرا به محض این که مطلع شده اند به ما خبر نداده اند.

اگر تخلفی شده باشد برخورد می‌کنیم، اما دور از چشم رسانه ها

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در پاسخ به ادعای برخی همسایگان که از آذر پارسال تماس‌هایی را با اورژانس اجتماعی ۱۲۳ داشته اند، اما اورژانس اجتماعی از حضور در محل خودداری کرده است، ادامه داد: این موضوع بعید است و ممکن است از افراد نشانی خواسته شده باشد و این افراد نشانی را نداده باشند یا موضوعاتی این چنینی در کار باشد، زیرا وقتی کارشناس پشت خط از هر مرجعی به این قطعیت برسد که کودک آزاری در حال رخ دادن است وارد عمل می‌شود، ولی اگر به دلیل شلوغی خطوط کارشناس پاسخ نداده باشد موضوع متفاوت است واین نکته را باید بگوییم که اگر کم کاری از سوی کارشناس اورژانس اجتماعی انجام شده باشد با این فرد یا افراد برخورد می‌شود و اگر حتی ما برخورد نکنیم دستگاه قضا وارد عمل می‌شود.

پوریوسف درباره نحوه برخورد با متخلفان احتمالی در اورژانس اجتماعی در این پرونده و زمان بندی لازم برای بررسی این موضوع و اعلام نتایج به رسانه‌ها، بیان کرد: وقتی من بررسی کنم به رسانه نمی‌توانم اعلام کنم که همکار ما این تخلف را انجام داده یا انجام نداده است شاید صلاح نباشد این موضوع را به رسانه اعلام کنم، ما نمی‌خواهیم اعتماد مردم از اورژانس اجتماعی سلب شود، شخصا موافق این اطلاع رسانی نیستم و داخلی به این موضوع رسیدگی می‌کنم.

او تصریح کرد: اگر خانواده صلاحیت نداشته باشد ما کودک را به خانواده بر نمی‌گردانیم ضمن این که پارسال ما حدود ۲۷۰۰ کودک آزاری داشته ایم و درباره عسل تنها صحبت نمی‌کنیم و همکاران ما در این زمینه تلاش می‌کنند و در اجرای هر آن چه صلاح بچه است تردید نمی‌کنند، پلیس و سیستم قضایی نیز در این راه با ما همراهی می‌کنند و ما به عنوان مشاور در کنار سیستم قضایی هستیم و بر اساس آرای قضایی وارد عمل می‌شویم.

عسل داستانی قدیمی /کودک آزاری اخیر موضوع جدیدی است

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی درباره این که آیا چند ماه پیش پرونده کودک آزاری درباره عسل در بهزیستی باز شده است، تاکید کرد: «من در این باره سکوت می‌کنم، یک سابقه وجود داشته و باید این ماجرا و پرونده‌ای که قبلا تشکیل شده است به دقت مورد مطالعه قرار گیرد، چون جزئیات آن را نمی‌دانم و بنده شخصا این موضوع را رسیدگی می‌کنم و اعلام نظر خواهم کرد.»

پور یوسف اظهار کرد: پیش از این یک سری مسائلی درباره این کودک وجود داشته و رسیدگی شده و به اتمام رسیده و کودک آزاری اخیر موضوع جدیدی است و بهزیستی از کودک آزاری اخیر این کودک خبر نداشته است و تمام.

تحقق وعده های بهزیستی با پیامک در اسرع وقت به اطلاع می‌رسانم

او وعده می‌دهد که جزئیات پرونده قبلی عسل را تا پایان وقت دوشنبه اطلاع می‌دهد اما پیگیری‌ تا ساعت ۱۸ روز قبل در این زمینه بی نتیجه ‌ماند و او در پاسخ به این سوال که درباره بررسی پرونده قبلی عسل به نتیجه‌ای رسیدید؟ به این پاسخ پیامکی اکتفا می‌کند: «فعلا نه در اسرع وقت به اطلاع می‌رسانم.»

به هرحال این مطالبه از پلیس آگاهی و حراست بهزیستی و اورژانس اجتماعی ودستگاه قضاوجود دارد که به صورت جدی ادعا‌های مطرح شده توسط همسایه‌های عسل را بررسی کنند و به اطلاع افکار عمومی برسانند.

تماس‌های مردم با ۱۲۳ ضبط می‌شود و پیدا کردن فایل ضبط شده مکالمه همسایه‌ها با ۱۲۳ قطعا کار سختی نیست. همچنین این مطالبه وجود دارد که ادعای مربوط به جداسازی عسل ازخانواده و بازگشت مجدد او به خانواده اش که او را مورد آزار قرار می‌دادند نیز مورد کنکاش و پیگیری نهاد‌های مربوط قرار گیرد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 577387 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟