فوت 6 کودک کرونایی در گلستان

به گزارش رکنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از فوت 6 کودک کرونایی در این استان خبر داد و گفت: تمامی 6 فوتی دارای بیماری زمینه‌ای بودند.

عبدالرضا فاضل بعد از ظهر امروز در حاشیه جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در گلستان  اظهار کرد: متاسفانه طی روزهای گذشته رفتارهای مردم به سمتی رفت که شهرهای سفید در استان گلستان به وضعیت زرد تغییر پیدا کرد و شرایط شهر بندرگز در خصوص شیوع کرونا به وضعیت قرمز رسید.

6 کودک گلستانی بر اثر کرونا فوت کردند

وی ادامه داد: مردم باید بپذیرند حتی اگر شهر وضعیت سفید باشد در آن شهر بیمار وجود دارد و بیمار بستری هم وجود دارند و همین بیماران باعث انتقال بیماری در سطح شهر و استان خواهند شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به تاثیر رفتارهای مردم در تعطیلات گذشته در شیوع بیماری کرونا متذکر شد: در برهه‌ای از زمان به کمترین میزان بستری یعنی ۱۵۰ بیمار رسیده بودیم در استان گلستان که امروز ۲۸۷ بیمار در تمامی بیمارستان‌های استان گلستان داریم.

فاضل بیان کرد: روز گذشته پنج مورد مرگ ناشی از بیماری کرونا در استان گلستان داشتیم و حتی میانگین مرگ در استان به عدد یک یا دو رسیده بود و حتی روزهایی ما هیچ مورد مرگ ناشی از بیماری کرونا نداشتیم که متاسفانه این آمار روز گذشته به عدد پنج رسید.

وی اضافه کرد: با توجه به شیوع امروز تعداد مرگ ناشی از کرونا در استان گلستان طی روزهای آینده بیشتر خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: از مردم استان گلستان به‌خصوص در شهرهایی مثل بندرگز، گرگان، مینودشت و گنبدکاووس تقاضا دارم موارد بهداشتی را بیشتر رعایت کنند تا شاهد بهبودی شرایط باشیم.

فاضل گفت: متاسفانه مردم در بازار و مجامع کمتر کسی را می‌بینیم که از ماسک استفاده کند و این بسیار خطرناک است و از همه تقاضا دارم با جدیت از ماسک و موارد بهداشتی استفاده کنند.

وی تاکید کرد: اگر مردم رعایت نکنند و آمار افزایش پیدا کند بدون شک دوباره مجبور هستیم که محدودیت‌ها را اعمال کنیم و این به هیچ عنوان پسندیده نیست.

* بستری 8300 گلستانی در پیک شیوع کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در خصوص آمار ارائه شده با این عنوان که 57 درصد مردم گرگان مبتلا به کویید 19 شده و خودشان متوجه نشدند، خاطرنشان کرد: این یک اصطلاح علمی با عنوان ایمنی گله‌ای است که برخی معتقد بودند عده قابل توجهی مبتلا به این بیماری می‌شوند، عده‌ای فوت و عده‌ای هم درمان می‌شوند.

فاضل ادامه داد: کار تحقیقاتی در سطح کشور توسط وزارت بهداشت انجام شد که براساس داده‌های آماری و انجام آزمایش‌های برآورد شد 57 درصد مردم گرگان مبتلا به کرونا شده که غالب آنها کمترین علائم را داشته و حتی خودشان متوجه مبتلا شدن به این بیماری نشدند.

وی اضافه کرد: در استان گلستان 8 هزار و 300 نفر از یکم اسفندماه سال گذشته تا به امروز در استان گلستان بستری شدند که 80 درصد آنها مرخص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: در روز 200 آزمایش «پی سی آر» برای تشخیص بیماری کرونا با هزینه دانشگاه علوم پزشکی استان به صورت رایگان در استان انجام خواهد شد.

فاضل متذکر شد: روز گذشته ما 78 آزمایش «پی سی آر» داشتیم، هر بیماری که بستری می‌شود و یا سرپایی پزشکان مشکوک شوند نمونه‌برداری و برای آزمایش به آزمایشگاه ارسال خواهد شد.

وی درباره تغییر علائم بیماران کویید 19 در استان گلستان گفت: در اسفندماه بیشتر بیماران با حالت زجر تنفسی مراجعه می‌کردند اما در حال حاضر بیشتر با علائم تنگی نفس کمتر و بی‌حالی، خستگی مزمن و علایم خفیف‌تر مراجعه می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان درباره ابتلای کودکان در استان گلستان به بیماری کووید 19، خاطرنشان کرد: ما تاکنون 25 مورد بستری در بیمارستان طالقانی گرگان داشتیم و 17 مورد هم در گنبدکاووس بستری شدند که بیشتر علائم آنها همانند علائم افراد بالغ و بزرگسال است اما بیشتر با علائم ضعف و بی‌حالی مراجعه می‌کنند.

فاضل اضافه کرد: 6 مورد فوت کودک ناشی از بیماری کووید 19 و ویروس  کرونا در استان گلستان داشتیم که تمامی موارد دارای بیماری زمینه‌ای، نارسایی تنفسی و نارسایی قلبی داشتند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 576853 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟