باز هم آتش‌سوزی در کهگیلویه و بویراحمد / این بار در پیچاب باشت

به گزارش رکنا ، فرماندار باشت از شروع آتش‌سوزی در ارتفاعات کوهستانی و سخت‌گذر پیچاب این شهرستان خبرداد و گفت: جنگل‌های ارتفاعات منطقه پیچاب طعمه حریق شده و شعله‌های آتش در حال فوران است.

سید‌مسعود حسینی اظهار داشت: متاسفانه ساعاتی پیش بدلایل نامعلومی، بخشی از جنگل‌ها و مراتع ارتفاعات محدوده‌ای به‌نام "‌دره لک‌" در منطقه سخت گذر و کوهستانی پیچاب باشت (دره لک) دچار آتش سوزی شده است.

وی افزود: جنگل‌های ارتفاعات منطقه پیچاب شهرستان باشت طعمه حریق شده و شعله های آتش در حال فوران است.

حسینی با بیان اینکه در همان دقایق اولیه نیروهای امدادی و مردمی جهت خاموش نمودن شعله‌های آتش در ارتفاعات پیچاب به این منطقه اعزام شده‌اند، از ضرورت پرواز بالگرد ‌پشتیبانی نیروهای امدادی در این منطقه هم خبرداد.

فرماندار باشت اظهار امیدواری کرد که نیروهای امدادی بتوانند تا ساعاتی دیگر شعله‌های آتش را مهار کنند اگرچه بدلیل وزش باد و ارتفاعات سخت گذر، مهار این شعله‌ها سخت است.
حسینی تاکید کرد: برای مهار شعله‌های آتش نیاز به نیروهای انسانی بیشتری است که می‌طلبد بالگرد هرچه زودتر به منطقه اعزام شود.
وی گفت: علفزارهای مراتع در این منطقه پُرپُشت بوده و سرعت آتش سوزی بدلیل وزش باد نیز دوچندان شده است.

فرماندار باشت افزود: بدلیل سخت گذری ارتفاعات نیز امکان انتقال تجهیزات اساسی سخت بوده و اگر نتوانستیم شعله‌های آتش را مهار کنیم نیاز به بالگرد آب پاش در این منطقه نیز داریم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 575341 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟