فروچاله در کمین دشت کبودرآهنگ

به گزارش رکنا ، فرماندار کبودرآهنگ با اشاره به وضعیت بحرانی دشت کبودرآهنگ گفت: ریزش‌های جوی بخشی از دغدغه‌ها را رفع کرده اما اگر مدیریت مصرف صورت نگیرد با تشدید کمبود آب خطر ایجاد فروچاله وجود دارد.

حجت اله مهدوی عصر یکشنبه در نشستی با مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با تاکید بر اینکه مدیریت آب در شرایط کنونی ضروری است؛ عنوان کرد: انسداد چاه‌های غیر مجاز باید با تمام قوت انجام و اجرایی شود.

بحرانی بودن وضعیت دشت کبودرآهنگ

وی با اشاره به بحرانی بودن وضعیت دشت کبودرآهنگ گفت: با توجه به مشکل کمبود شدید آب و ایجاد فروچاله ها ریزش‌های جوی سال جاری بخشی از دغدغه‌ها را رفع کرده اما اگر مدیریت مصرف انجام نشود همچنان مشکل و خطر وجود دارد.

مهدوی گفت: نصب کنتورهای هوشمند در چاه‌های کشاورزی به عنوان یکی از راهبردهای مدیریت مصرف بهینه آب در این شهرستان ضروری است و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

تقدیر از فرماندار کبودرآهنگ

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان نیز با تقدیر از فرماندار کبودرآهنگ بابت تخصیص اعتبار در این حوزه گفت: کبودرآهنگ تنها شهرستانی است که فرماندار آن اعتبار خوبی را برای حوزه آب منطقه‌ای در نظر گرفته و وضعیت تخصیص اعتبارات در حوزه آب منطقه‌ای کبودرآهنگ رو به بهبود است.

منصور ستوده تاکید کرد: از ابتدای اجرای طرح احیا و تعادل بخشی از سال ۹۳ تاکنون تعداد ۴ هزار و ۲۹ حلقه چاه غیرمجاز با حجم آب صرفه جویی شده بیش از ۲۷۲ میلیون مترمکعب و عمق انسداد ۱۳۸ هزار متر در استان همدان مسدود شده است.

ستوده افزود: در مجموع تعداد ۴ هزار و ۷۸۱ دستگاه کنتور هوشمند آب و برق نیز بر روی چاه‌های مجاز نصب شده است.

وی با یادآوری اینکه تعهد آب منطقه‌ای استان همدان برای نصب کنتور در سال ۹۸ طبق سند راهبردی توسعه استان تعداد ۵۵۰ دستگاه بوده است، گفت: بیش از ۵۹۴ دستگاه نصب شد که پیشرفت ۱۰۸ درصدی نسبت به تعهد نصب را نشان می‌دهد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 574878 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟