تلاش برای یافتن اجساد 2 خدمه کشتی ایرانی غرق شده در عراق

به گزارش رکنا، نورالله اسعدی، مدیرکل بنادر و دریانوردی خرمشهر، از اعزام یک فروند شناور دیگر برای جست‌و‌جو و امدادرسانی به دو دریانورد ایرانی و هندی ناپدید شده کشتی حامل سرامیک در آب های عراق خبر داد و گفت: دو شناور ایرانی و عراقی در آب‌های کانال خور عبدالله بندر ام‌القصر عراق در حال جست‌و‌جو هستند.

مدیرکل بندر خرمشهر تصریح کرد: از روز جمعه به‌دنبال اعزام هلی‌کوپتر به منطقه برای یافتن دو نفر از دریانوردان مفقود شده بودیم؛ اما به‌دلیل بدی آب و هوا، امکان اعزام هلی‌کوپتر وجود نداشت. با این حال یک فروند شناور جست‌و‌جو و نجات دیگر به عراق اعزام شد و دو فروند شناور ایرانی نیز در حال گشت‌زنی برای یافتن سرنشینان شناور بهبهان هستند.

ادامه جست و جوها برای یافتن 2 خدمه کشتی بهبهان

به‌گفته وی، این کشتی 500 تنی با 7 خدمه روز 13 خرداد از بندر خرمشهر عازم بندر‌ام القصر عراق شده بود اما نخستین ساعات بامداد جمعه در حالی که در نزدیکی بندر منتظر اجازه ورود بود به‌علت طوفان شدید و برخورد امواج سهمگین به کشتی در آب های عراق غرق شد.

چهار نفر از سرنشینان شناور بهبهان توانستند نجات پیدا کنند و همچنین پیکر یکی از جانباختگان این سانحه در بندر ام‌القصر عراق است و احتمال بازگرداندن آنها از طریق مرز زمینی بیشتر از مرز آبی است؛ ضمن اینکه مقامات سیاسی و محلی دو کشور، در حال انجام هماهنگی‌های لازم برای انتقال دریانوردان شناور بهبهان هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 574295 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟