لحظه به لحظه با غرق شدن کشتی ایرانی در آب های عراق + عکس و فیلم
حجم ویدیو: 14.59M | مدت زمان ویدیو: 00:02:13

به گزارش رکنا، غرق شدن کشتی باری که از خرمشهر به سوی عراق حرکت کرده بود موجب جان باختن یکی از سرنشینان آن و نجات یافتن 4نفر دیگر شد. این حادثه در حالی رخ داد که تلاش‌ها برای یافتن 2 سرنشین دیگر این کشتی تاکنون بی‌نتیجه مانده است.

 این شناور باری به نام بهبهان که بار آن سرامیک بود، روز سه‌شنبه، ١٣ خرداد با 7خدمه، بندر خرمشهر را به سوی بندر ام‌القصر عراق ترک کرد. مسیر این کشتی در کانال آبی خورعبدالله ادامه داشت تا اینکه ساعت 30دقیقه بامداد دیروز در شرایطی که کشتی بهبهان در محدوده آب‌های عراق قرار داشت دچار حادثه شد.

کشتی ایرانی بهبهان در آب های عراق غرق شد

نادر پسنده، مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی  گفت: شناور باری بهبهان 7خدمه داشت که یکی از آنها به نام جمال مطرقی در این حادثه جان خود را از دست داد و 4نفر دیگر به نام‌های عبدالشهید حمیداوی، عبدالزهرا حاکمی، علی عامری و محمد عثمانی نجات یافتند. همچنین 2نفر دیگر شامل یک خدمه ایرانی و یک خدمه هندی این کشتی نیز مفقود شده‌اند و تلاش‌ها برای یافتن آنها ادامه دارد.

پسنده در ادامه گفت: هماهنگی برای اعزام تیم‌های امداد و نجات از سوی ایران انجام شده است و در حال اعزام برای همکاری و مشارکت با تیم‌های امداد و نجات عراقی جهت جست‌وجو برای یافتن 2 نفر دیگر هستیم. به گفته پسنده این کشتی از نوع شناور زیر۵۰۰ فلزی است.

از سوی دیگر سیدموسی علیزاده طباطبایی، معاون سفیر ایران در عراق نیز درخصوص ادامه تلاش‌ها برای نجات 2سرنشین مفقود شده این کشتی گفت: با همکاری خوب مقامات عراقی در استان بصره 4 سرنشین لنج تجاری ایرانی که در بندر «ام‌القصر» بصره غرق شده است، نجات یافتند و تلاش‌ها برای یافتن 2 نفر دیگر در جریان است. او  گفت: این کشتی تجاری منتظر ورود به بندر ام‌القصر در بصره بود ولی بر اثر توفان غرق شد و به‌دنبال آن سفارت ایران در بغداد و سرکنسولگری ایران در بصره این موضوع را با مقامات عراقی پیگیری کردند و در همین چارچوب از طرف سرکنسولگری ایران در بصره افرادی به محل برای بررسی دقیق‌تر موضوع اعزام شدند.

غرق شدن کشتی ایرانی در بصره

این دیپلمات کشورمان در عراق ادامه داد: 4 نفر از سرنشینان این کشتی زنده هستند و اقدامات برای بازگشت آنها به کشور در حال انجام است، متأسفانه یک نفر از سرنشینان این کشتی فوت کرده و 2 نفر دیگر از سرنشینان که یک ایرانی و یک هندی هستند، مفقود شده‌اند و تلاش‌ها برای پیگیری وضعیت آنها آغاز شده است.

در همین حال خبرهای رسیده از محل وقوع حادثه حاکی از آن است که شناور ناجی برای یافتن مفقود‌شدگان به عراق اعزام شده است. نورالله اسعدی، مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: برای اعزام شناور تجسس به آب‌های عراق نیاز به مجوز دولت عراق بود که هماهنگی‌های لازم انجام و شناور به آب‌های عراق فرستاده شد. از ظهر جمعه شناور تجسس ناجی ۱۷ به محل حادثه رسیده و در حال جست‌وجوی مفقودین است. به گفته وی شرایط آب‌های شمال غربی خلیج‌فارس نامساعد است، اما با وجود این شرایط، عملیات جست‌وجو در حال انجام است و تا زمان پیدا شدن مفقودین ادامه خواهد داشت.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر همچنین از اعزام یدک‌کش خلیج‌فارس به همراه کارشناسان دریایی به‌منظور ارائه گزارش دقیق‌تر از حادثه شناور باری بهبهان خبر داد و افزود: علاوه بر شناور ناجی ١٧ که برای انجام عملیات جست‌وجو و نجات دریایی در منطقه حضور پیدا کرده، یدک‌کش خلیج‌فارس نیز از بندر خرمشهر به این منطقه اعزام شده است. این یدک‌کش به همراه کارشناسان دریایی متشکل از سرپرست معاونت دریایی و رئیس اداره ایمنی کانال، رئیس اداره دریایی و رئیس امداد و نجات دریایی به منطقه حادثه اعزام شده است تا جزئیات دقیق‌تری از این حادثه روشن شود.ظاهرا" این فیلم که در شبکه های اجتماعی به حادثه غرق شدن کشتی بهبهان نسبت داده می شود مربوط به حادثه غرق شدن شناور ایرانی است که در سال 96 در سواحل کویت به پایه های پل جدید الحداث جابر الصباح برخورد کرده و غرق میشود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 574090 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟