بازداشت عامل آزار یک گوسفند در کرمان

به گزارش رکنا ، معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا سرهنگ "رامین پاشایی" در تشریح این خبر اظهارداشت: در پی رصد فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا و دریافت گزارشات واصله مبنی بر آزار رساندن به یک رأس گوسفند که باعث جریحه دار شدن احساسات هموطنان و ناراحتی حامیان حقوق حیوانات شده بود، رسیدگی به این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه محل وقوع این جرم در استان کرمان صورت گرفته است، افزود: طی اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا ، فرد مجرم در شهرستان کهنوج مورد شناسایی قرار گرفت و ضمن هماهنگی با مقام قضائی به اداره پلیس انتقال داده شد. متهم پس از مواجهه با ادله جرم، به بزه انتسابی خود اعتراف کرد.

برخورد پلیس با کلیپ های کودک آزاری و دگرآزاری یا حیوان آزاری

این مقام مسئول گفت: انتشار هرگونه کلیپ که نشان دهنده کودک آزاری و دگرآزاری یا حیوان آزاری باشد، به عنوان یک فعل مجرمانه و یک عمل خلاف انسانیت تلقی شده و پلیس فتا در صورت مشاهده موارد مشابه با عامل یا عاملان و همچنین انتشاردهندگان این تصاویر دردناک که باعث جریحه‌دار شدن احساسات عمومی هم‌وطنان در فضای مجازی می‌شود، با جدیت برخورد خواهد کرد.

درخواست پلیس از شهروندان

سرهنگ پاشایی با بیان اینکه برخی از مجرمان، هدف خود را از انتشار این گونه کلیپ ها شوخی و سرگرمی قلمداد می کنند و انتظار انتشار وسیع کلیپ را در فضای مجازی ندارند، از شهروندان خواست: با کسب آگاهی از آسیب ها و تهدیدات فضای مجازی از ارتکاب به این جرایم خودداری کرده و از انجام هر عملی که باعث تشویش اذهان عمومی شود خودداری کنند و در صورت مشاهده موارد مشابه، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir گزارش کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 573312 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟