گرگ ها 4 مرد زنجانی را تیکه پاره کردند

به گزارش رکنا، اسماعیل قلی زاده فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت:در روز‌های اخیر حمله یک قلاده گرگ در روستای ارجین خرمدره باعث زخمی شدن چهار باغدار شد.

قلی زاده با بیان اینکه کارکنان این اداره کل، در حال پایش و رصد حریم های روستایی هستند به خانواده‌ها هشدار داد تا از تنها گذاشتن کودکان و کهنسالان و افراد ناتوان در حاشیه روستا‌ها و مزارع اکیدا خوداری کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه متاسفانه باغداران پس از کشتن گرگ مهاجم اقدام به از بین بردن لاشه آن کرده اند گفت: از این رو هیچ اطلاعاتی از نوع نژاد گرگ مهاجم و علت حمله آن نداریم.

او تاکید کرد: افراد در صورت اجبار به کشتن گرگ متهاجم از دست زدن به لاشه آن جدا خودداری و بلافاصله ماموران محیط زیست را مطلع کنند تا جسد حیوان از لحاظ نژاد و وجود بیماری مورد بررسی قرار گیرد .

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان همچنین یادآور شد:چوپانان در فصل بهار که فصل زاد و ولد گرگ‌ها می‌باشد هنگام چرای دام‌ها در مناطق کوهستانی و ارتفاعات سرسبز روستا‌های زنجان مواظب باشند تا گرگ به گله نزنند.

او افزود: کمبود طعمه ناشی از شکار بی رویه شکارچیان، پراکنش زباله ها، پسماند‌های غذایی و لاشه حیوانات تلف شده در اطراف روستا‌ها و شهر‌ها ازدیگر عوامل و محرکی قوی برای نزدیک شدن گرگ‌ها و همچنین سگ‌های ولگرد به سکونت‌گاه‌های انسانی است.

قلی زاده از روستاییان و شهروندان خواست در صورت مشاهده گونه‌های جانوری درنده، چون گرگ در اطراف سکونتگاه‌های خود بلافاصله موضوع را از طریق تلفن‌های ۳-۳۳۵۴۱۰۰۱ اطلاع دهند تا اقدمات لازم برای متواری کردن آن‌ها صورت گیرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 572326 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟