بیش از 3 هزار نفر از پرسنل درمانی کرونایی شدند / 110 پرسنل فوت کردند

به گزارش رکنا ، رئیس بیمارستان شهدای تجریش، از برگزاری جشنواره «فرشته مهر» با هدف تقدیر از مدافعان سلامت در مقابله با کرونا خبر داد.

برگزاری جشنواره در هشتم خرداد

 رضا جلیلی خشنود، بعد از ظهر سه شنبه در نشست خبری که در محل بیمارستان شهدای تجریش برگزار شد، گفت: این جشنواره روز پنج شنبه ۸ خرداد ۹۹ با حضور مسئولان لشکری و کشوری، نمایندگان مجلس، رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و سایر مسئولان در بیمارستان شهدای تجریش برگزار می‌شود.

آلودگی پرسنل درمانی به کرونا

وی با اشاره به درگیری بیمارستان‌ها و کادر درمان کشور با بیماری کووید ۱۹، افزود: در این میان بسیاری از نیروهای کادر درمان اعم از پزشک، پرستار، نیروهای پشتیبانی، آزمایشگاه، رادیولوژی، اداری، نقلیه، خدمات و غیره در معرض بیماری کرونا قرار گرفته و تعداد بسیار زیادی از آنان در سراسر کشور به این ویروس آلوده شدند.

جلیلی خشنود با بیان اینکه طی این مدت بیش از ۳۰۰۰ نفر از کادر درمان آلوده و متأسفانه حدود ۱۱۰ نفر از نیروهای کادر درمان در این راه جان خود را از دست دادند، گفت: با هدف گرامیداشت یاد این عزیزان، تندیس «فرشته مهر» به عنوان نمادی از خدمات رسانی صادقانه نیروهای کادر درمان در بیمارستان شهدای تجریش همزمان با برگزاری جشنواره و با حضور مسئولان رونمایی می‌شود.

8 خرداد به نام روز «مدافعان سلامت»

وی با اشاره به ارائه درخواست نامگذاری روز ۸ خرداد در گاهنامه به عنوان روز «مدافعان سلامت»، تصریح کرد: همچنین در این مراسم از تمبر «فرشته مهر» رونمایی خواهد شد.

جلیلی خشنود، همچنین از ارائه درخواست تغییر نام خیابان حمید در محدوده بیمارستان شهدای تجریش به «مدافعان سلامت» یا «فرشته مهر»، خبر داد و گفت: آغاز ساخت تندیس سیمرغ سازمان نظام پزشکی برای نصب در میدان قدس به عنوان نماد مدافعان سلامت، تقدیر و تشکر از خدمات کارکنان بهشت زهرا (س) در زمینه کفن و دفن فوتی‌های کرونا، تقدیر از بیمارستان‌ها و دانشگاه‌های درگیر بیماری کرونا و همچنین تقدیر نمادین از کادر درمان سایر کشورهای درگیر پاندمی کرونا، به عنوان سایر برنامه‌های جشنواره «فرشته مهر» خواهد بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 571530 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟