زن ۸۰ ساله در ارتفاعات طارم زنده ماند

به گزارش رکنا، حکمت الله هاشمی با اعلام این خبر اظهار داشت: به دنبال تماس تلفنی با مرکز پیام جمعیت هلال احمر استان در خصوص مصدومیت یک زن ۸۰ ساله از اهالی روستای زرین خانی، بلافاصله یک تیم ارزیاب و یک تیم کوهستان به منظور اعزام به محل حادثه فراخوان شدند.

وی افزود: تیم امداد و نجات هلال احمر استان با توجه به شرایط نامساعد جوی و نبود امکان پرواز بالگرد فوریت‌های پزشکی، بالگرد جمعیت هلال احمر به سختی به ارتفاعات طارم سفلی منطقه صعب العبور زرین خانی اعزام گردید و پس از چند ساعت کوهپیمایی برای انجام عملیات امداد و نجات وارد عمل شد.

هاشمی در تشریح این عملیات بیان کرد: با توجه به شدت جراحات وارده، اقداماتی از قبیل آتل بندی و سرم تراپی توسط نجاتگران تیم واکنش سریع و تیم پایگاه طارم سفلی انجام شد و پس از پیمایش مسیر طی شده و بازگشت به منطقه فرود بالگرد، مصدوم تحویل تیم امداد هوایی گردید و به بیمارستان ولایت قزوین منتقل شد.

وی گفت: در این عملیات ۶ نفر از نجاتگران جمعیت هلال احمر در قالب ۲ تیم با استفاده از یک دستگاه خودروی کمکدار و یک دستگاه آمبولانس و یک فروند بالگرد در انجام عملیات همکاری تنگاتنگی با یکدیگر داشتند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 570203 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟