حمله مرگبار مردان مسلح به بیمارستان پزشکان افغانستان + عکس

حمله افغانستان

به گزارش رکنا ، بامداد امروز چند مهاجم مسلح با رخنه به منطقه امنیتی کابل، به بیمارستان پزشکان بدون مرز حمله کردند. به گفته وزارت کشور افغانستان، سه مهاجم مسلح به بیمارستان حمله کرده و وارد ساختمان آن شده‌اند. سخنگوی این وزارتخانه شمار کشته‌شده‌ها را ۱۳ نفر، از جمله دو نوزاد اعلام کرده است.

طبق گزارش‌ها، دست‌کم پنج غیرنظامی دیگر که در میانشان کودکان نیز دیده می‌شوند، مجروح شده‌اند. یکی از مهاجمان نیز توسط نیروهای ویژه امنیتی کشته شده است.

این بیمارستان در منطقه "دشت برچی" واقع شده و شاهدان عینی گفته‌اند که مهاجمان با پرتاب نارنجک دستی، نخست وارد بخش مامایی بیمارستان شدند.

برخی خبرگزاری‌ها گزارش داده‌اند که بیمارستان مزبور در منطقه شیعه‌نشین کابل قرار دارد.

مروه امینی، معاون سخنگوی وزارت کشور افغانستان، پیش‌تر به دویچه‌وله گفته بود که پلیس منطقه سیزدهم کابل را مسدود کرده است.

همچنین اعلام شده بود که تعدادی از پزشکان و پرستاران حاضر در بیمارستان توانسته‌اند فرار کنند. یکی از آنها به خبرگزاری فرانسه گفته بود که بیمارستان پر از مراجعه‌کننده بود و وحشت همه را فرا گرفت.

حمله ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی انجام گرفت. ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان، در پیامی توئیتری اعلام کرد که حمله مسلحانه دشت برچی شهر کابل ربطی به این گروه ندارد.

حمله انتحاری در ننگرهار با دست‌کم ۱۵ کشته

در استان ننگرهار واقع در شرق افغانستان نیز بامداد امروز سه‌شنبه یک مهاجم انتحاری در جریان مراسم تشییع جنازه یک رئیس پلیس محلی خود را منفجر کرد و باعث کشته شدن دست‌کم ۱۵ نفر شد.

به گفته یکی از سخنگویان دولت افغانستان از ننگرهار، بیش از ۵۰ نفر نیز در جریان این عملیات انتحاری زخمی شده‌اند. خبرگزاری فرانسه شمار مجروحان را ۵۶ نفر اعلام کرده است.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این عملیات را نیز برعهده نگرفته است. اسلام‌گریان مسلح طالب نیز نقش خود در این عملیات را رد کرده‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 567567 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟