ابتلای 68 پزشک و پرستار گلستانی به کرونا

به گزارش رکنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: براساس آزمایش 68 نفر از کادر درمان استان که اکثر آنها پزشک بودند به کرونا مبتلا شدند و سه عزیز را هم در این مدت از دست دادیم که مرگ یک نفر از این عزیزان بر اثر کرونا تائید شده و دو نفر دیگر هنوز تائید رسمی آنها گزارش نشده است.

عبدالرضا فاضل ظهر امروز در حاشیه جلسه ستاد ستانی پیشگیری و مقابله با کرونا در استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر نسبت به روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا در استان گلستان، تعداد بیماران ۸۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

 در حال حاضر ۵۶ بیمار بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند

وی ادامه داد: در یک مقطعی یک هزار و ۲۶۰ بیمار بستری در بیمارستان داشتیم که امروز به ۲۲۰ بیمار رسیده و در حال حاضر ۵۶ بیمار بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حدود ۸۰ درصد کل بیماران بستری بدحال نیستند و می‌توانند مرخص شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با اشاره به اینکه شهر سفید به معنای پاکی کامل از شیوع ویروس کرونا نیست، گفت: هفته‌ای ارزیابی‌های ما به وزارت بهداشت ارسال خواهد شد و در هفته‌های پیش‌رو علاوه بر چهار شهرستان سفید اعلام شده ممکن است دو شهر دیگر را هم سفید اعلام کرد.

* به‌جز آزادشهر تمامی بیمارستان‌های استان بیماران کرونایی را پذیرش و بستری می‌کنند

فاضل با اشاره به اینکه مقرر شد شرایط بازگشایی مساجد حتی در شرایط زرد هم بررسی شود و وزارت بهداشت نتیجه نهایی را اعلام کنند، خاطرنشان کرد: به‌جز آزادشهر تمامی بیمارستان‌های استان بیماران کرونایی را پذیرش و بستری می‌کنند.

وی اضافه کرد: در استان گلستان ۲ هزار و ۸۰۰ نمونه برای آزمایش کرونا ارسال شده که از این تعداد یک هزار و ۳۰۰ تست مثبت شده و ۳۲۰ مورد فوت کرده‌اند.

* از ۲۲۰ بیمار بستری در استان گلستان ۴۰ درصد آنها کرونا مثبت هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: در حال حاضر حتی برای بیماران سرپایی هم نمونه کرونا ارسال می‌کنیم و روز گذشته ۶۵ مورد نمونه ارسال شده که ۴۰ مورد موارد بستری و ۲۵ مورد موارد بستری بوده است و در حال حاضر از ۲۲۰ بیمار بستری در استان گلستان ۴۰ درصد آنها کرونا مثبت هستند.

فاضل درباره آمار کادر درمان مبتلا به کرونا در استان گلستان و اختلاف‌نظر موجود بین پزشکان و خبرنگاران مبنی بر اعلام شدن بیماران حاد تنفسی با مثبت کرونا، تصریح کرد: بستگی دارد آمار را چگونه ارائه دهیم، استدلال من هم این است بیمارانی که در اسکن ریه آنها علائم و خونریزی دیده می‌شود می‌توانند کرونا مثبت باشند اما استناد آماری به نمونه‌های مثبت آزمایشگاهی است.

وی گفت: براساس آزمایش ۶۸ نفر از کادر درمان استان که اکثر آنها پزشک بودند به کرونا مبتلا شدند و سه عزیز را هم در این مدت از دست دادیم که مرگ یک نفر از این عزیزان بر اثر کرونا تائید شده و دو نفر دیگر هنوز تائید رسمی آنها گزارش نشده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 567132 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟