شکارچی تحت تعقیب در مشهد به دام افتاد

به گزارش رکنا، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مشهد اظهار کرد: وی یکی از عاملانتوقیف شکارچی غیرمجاز منطقه حفاظت شده هزار مسجد اصلی شکار در منطقه شکار ممنوع هزارمسجد بود که به صورت گسترده‌ای در منطقه تردد و اقدام به شکار حیواناتی نظیر کل‌وحشی و ... می‌کرد.

مرتضی شیرزور افزود: وی همچنین بسیار حرفه ای عمل می کرد و پس از هر بار حضور در منطقه و انجام اقدامات خلاف قانون، به سرعت به داخل باغ‌ویلایش در منطقه هزارمسجد، می‌گریخت و از دید ماموران دور می شد.

توقیف شکارچی غیرمجاز منطقه حفاظت شده هزار مسجد

وی اضافه کرد: با کمک نیروهای بسیج حوزه مقاومت 9 بلال‌حبشی برای تحت پوشش قرار دادن منطقه ای وسیع تر، سرانجام شکارچی حدودا 50 ساله و عامل شکار غیرمجاز در منطقه دستگیر شد و از آنجا که قصد داشت چند ساعت بعد لاشه یک شکار را به شهر مشهد منتقل و در آنجا بفروشد، از خودروی وی لاشه قطعه‌قطعه شده یک کل‌وحشی پلاستیک پیچ‌شده و 2 عدد بیسیم دستی کشف شد.

این مسوول افزود: همچنین از ویلای وی نیز یک قبضه سلاح گلوله‌زنی دوربین‌دار برنو به همراه 20 فشنگ، یک قبضه سلاح دولول کالبیر 12 به همراه 5 فشنگ ساچمه‌ای و 5 فشنگ غیرمجاز چهارپاره، 2 دستگاه دوربین چشمی و یک دستگاه فاصله‌سنج کشف شد.

شیرزور میزان ضرر و زیان وارده به محیط زیست به خاطر شکار یک رأس کل‌وحشی را 25 میلیون تومان ذکر کرد و گفت: متخلف پس از واریز وجه جریمه، به دستگاه قضایی معرفی شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 566957 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟