مشاهده یک قلاده پلنگ در حال انقراض در خلخال

به گزارش رکنا، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل روز یکشنبه با تایید این خبر افزود: محل تصویربرداری شده این پلنگ عمق منطقه حفاظت شده آق‌داغ خلخال می‌باشد.

سعید شهند با بیان اینکه در سال‌های اخیر نیز محیط‌بانان به محض مشاهده پلنگ موفق به ثبت تصاویری از این گونه ایرانی کمیاب و در حال انقراض شدند، افزود: این امر بیانگر این است که امنیت زیستی گونه موجود حیات وحش در مناطق حفاظت شده آق‌داغ تامین و برقرار است.

وی اظهارداشت: با توجه به اینکه گونه پلنگ در راس هرم غذایی قرار گرفته ،مشاهده آن در منطقه نشانگر وجود و تامین زنجیره غذایی در داخل منطقه حفاظت شده آق‌داغ می‌باشد.

پلنگ در حال انقراض در خلخال دیده شد

شهند از مردم خواست با توجه به اینکه در این مواقع از سال پلنگ در دوران زادآوری بسر می‌برد، به هنگام عبور وسایط نقلیه از منطقه احتیاط کرده و با محیط‌بانان همکاری کنند.

پلنگ حیوان وحشی از راسته گربه‌سانان بر اساس قوانین سازمان حفاظت محیط زیست در زمره وحوش و گونه‌های در خطر انقراض می‌باشد.

منطقه حفاظت شده آق‌داغ خلخال به مساحت ۸۸ هزار هکتار در سال ۱۳۸۹ طی مصوبه ۳۲۲ شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور مصوب و ثبت رسمی شده و این منطقه به دلیل تنوع زیستی و وجود گونه‌های نادر گیاهی و جانوری مهم‌ترین منطقه تحت مدیریت استان اردبیل است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 566666 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟