کوهنورد مشهدی در یک قدمی مرگ به زندگی بازگشت

به گزارش رکنا،جلال هاشمزهی صبح امروز  اظهار کرد: شب گذشته با اعلام بروز حادثه توسط مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمیعت هلال احمر استان عملیات نجات کوهنورد مصدوم در ارتفاعات تفتان آغاز شد.

وی افزود: بلافاصله پس از دریافت خبر بروز حادثه یک تیم ۶ نفره از نجاتگران پایگاه امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر خاش به ارتفاعات قله ۴۰۵۰ متری تفتان اعزام شد.

نجات جان کوهنورد مشهدی در ارتفاعات تفتان

هاشمزهی تصریح کرد: یک نفر از تیم ۷ نفره کوهنوردان پس از فتح قله هنگام فرود به علت پرت شدن از صخره با شیب تند از ناحیه مچ پا مصدوم شد که قادر به ادامه مسیر بازگشت نبود.

رئیس جمیعت هلال احمر خاش گفت: پس از جستجوی چند ساعته نجاتگران جمعیت هلال‌احمر خاش در ارتفاعات کوه تفتان جان کوهنورد ۳۷ ساله مشهدی نجات داده شد.

وی افزود: پس از انتقال مصدوم به دامنه کوه عملیات در ساعت ۵۰ دقیقه بامداد پایان پذیرفت.

این مسئول با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی مناسب پیش از صعود کوهنوردان و استفاده از افراد با تجربه و بومی برای رهبری تیم ها جهت به حداقل رساندن حوادث کوهنوردی گفت: نجاتگران پایگاه امداد و نجات کوهستان به دلیل آشنایی و شناخت کامل مسیرهای صعود و فرود ارتفاعات آتشفشان نیمه فعال تفتان همواره راهنمایان مناسبی برای کوهنوردان می‌باشند.

هاشمزهی یادآور شد: ضرورت دارد کوهنوردان پیش از اقدام به صعود قله شرایط و توصیه های لازم برای پیمایش مسیر را از نجاتگران مستقر در پایگاه امداد و نجات کوهستان این جمعیت جویا شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 566148 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟