سرنگونی یک فروند پهپاد ترکیه در طرابلس

به گزارش رکنا،  واحد اطلاع‌رسانی اخبار جنگ وابسته به نیروهای موسوم به «ارتش ملی لیبی» اعلام کرد که پدافند هوایی این نیروها یک فروند پهپاد متعلق به ترکیه را در غرب طرابلس منهدم کرد.

طبق این گزارش، پهپاد ترکیه در تلاش برای حمله به پایگاه الوطیه بود.پایگاه الوطیه واقع در غرب لیبی آخرین پایگاهی است که نیروهای وابسته به خلیفه حفتر آن را تحت کنترل خود دارند.

نیروهای وابسته به حفتر بارها پهپادهای متعلق به ترکیه را در لیبی منهدم کرده‌اند.ترکیه که حامی دولت وفاق ملی لیبی مستقر در طرابلس است، طی توافقی با فائز سراج نخست‌وزیر لیبی، از دولت وی در مقابل حفتر حمایت می‌کند.

نیروهای ژنرال حفتر ماه‌هاست که با حمایت متحدان خارجی خود برای تصرف طرابلس، پایتخت لیبی به مواضع نیروهای دولت وفاق ملی حمله می‌کنند، اما نه تنها تاکنون موفقیتی کسب نکرده‌اند، بلکه بارها با شکست نیز مواجه شده‌اند.

این در حالی است که رسانه‌ها ساعاتی پیش از حمله راکتی عناصر وابسته به ژنرال خلیفه حفتر به منطقه دیپلمات نشین طرابلس پایتخت لیبی از جمله سفارت ترکیه و ایتالیا و کشته شدن یک غیرنظامی و زخمی شدن چند تن دیگر خبر دادند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 565968 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟