سرنگونی یک پهپاد اماراتی در لیبی

به گزارش رکنا، محمد قنوتو، سخنگوی دولت وفاق لیبی در صفحه اجتماعی خود اعلام کرد: پدافند هوایی نیرو‌های دولت وفاق موفق شدند یک پهپاد اماراتی را در جنوب العجیلات در غرب لیبی سرنگون کنند.

ژنرال خلیفه حفتر، فرماندهی ارتش ملی لیبی را برعهده دارد و در شرق این کشور مستقر است. از زمان مرگ معمر قذافی در سال ۲۰۱۱، لیبی میان دو قدرت تقسیم شده: خلیفه حفتر شرق این کشور را به کنترل خود درآورده است و دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج، کنترل مناطق مرکزی و طرابلس، پایتخت تین کشور را در دست دارد.

در آوریل سال گذشته میلادی، نیرو‌های خلیفه حفتر با این هدف که کنترل طربلس را از دست دولت وفاق ملی دربیاورند، به این شهر حمله کردند و درگیری‌ها در لیبی از آن زمان تاکنون ادامه دارد.

کشور‌های مختلفی بنا به منافع خود در اوضاع این کشور آفریقای شمالی دخالت دارند، هرچند در ظاهر برای برقراری آتش‌بس تلاش می‌کنند؛ اما در ۱۹ ژانویه، برلین میزبان کنفرانس بین‌المللی درباره برقراری صلح در لیبی بود که کشور‌های روسیه، آمریکا، ترکیه، مصر، اتحادیه اروپا، سازمان ملل و همچنین چندین کشور دیگر در آن حضور داشتند. دستاورد مهم این کنفرانس، درخواست شرکت‌کنندگان آن برای برقرار آتش‌بس و الزام کشور‌ها به عدم مداخله در امور لیبی بود. این تلاش‌ها تا این لحظه بی‌نتیجه مانده است و درگیری‌ها و جنگ همچنان ادامه دارد و غیرنظامان زیادی در این نبرد جان خود را از دست داده‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 555464 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟