قارچ بلای جان جوان لرستانی شد

به گزارش رکنا، مجید شمس  سرپرست جمعیت هلال احمر دورود گفت: در پی تماس با شماره ۱۱۲ مرکز جمعیت هلال احمر مبنی بر سقوط جوان ۲۸ ساله ای از ارتفاعات صعب العبور بالای آبشار ازنا در درود هماهنگی لازم بین جمعیت هلال احمر،مرکز اورژانس ۱۱۵ و هیات کوهنوردی درود جهت عملیات امداد و نجات فرد مصدوم در عصر روز گذشته آغاز شد.

وی بیان کرد: وی که به همراه دو تن دیگر برای برداشت قارچ به این ارتفاعات صعود کرده بود دچار حادثه شده و سقوط می کند که منجر به آسیب دیدگی پای چپ ایشان می شود.

نجات جان جوان سقوط کرده از ارتفاعات پریزکوه لرستان

وی اضافه کرد: با توجه به صعب العبور بودن منطقه و وضعیت مصدوم اعزام هلی کوپتر مرکز ۱۱۵ استان کرمانشاه در دستور کار قرار گرفت که به دلیل بالا بودن سرعت وزش باد در منطقه دستور لغو عملیات امداد هوایی صادر شد.

شمس اظهار داشت: تیم امداد و نجات کوهستان متشکل از نجاتگران هلال احمر و اعضای هیات کوهنودری دورود با یک دستگاه خودرو دو کابین و یک دستگاه آمبولانس به منطقه حادثه اعزام شدند پس از دو ساعت کوهپیمایی به محل حادثه رسیدند که بعد از انجام کمک های اولیه و تثبیت وضعیت مصدوم وی را به پایین انتقال دادند.

وی تصریح کرد: سرانجام فرد مصدوم با آمبولانس هلال احمر در ساعت سه بامداد امروز شنبه به بیمارستان هفت تیر دورود تحویل گردید.

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان دورود: مردم از ورود به مناطق پر خطر که نیازمند تجهیزات تخصصی و طی دوره های آموزشی کوهنودری است جدا پرهیز نمایند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 564267 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟