سرنوشت دردناک 3 معلم زنجانی در روزهای کرونایی !

به گزارش رکنا، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ابراهیم رفیعی روز شنبه با بیان این مطلب به خبرنگاران به جایگاه بلند معلمان در کشورمان اشاره کرد و گفت : شان و منزلت این قشر از دوران اسلامی نیز اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و در دوره مدرن کنونی نیز نقش اصلی توسعه کشورها با سرمایه نیروی انسانی تعریف می شود که یکی ازتوسعه دهندگان مهم معلمان هستند.

3 معلم زنجانی بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان باختند

وی با بیان اینکه این قشر همانند روح در کالبد آموزش کشور هستند و همواره برای آموزش در همه شرایط حضور داشته و حتی جان خود را نیز فدا کرده‌اند، اظهار داشت: همه ساله با فرا رسیدن هفته معلم برنامه هایی به صورت نمادین در جهت معرفی خدمات بی شائبه آنان برگزار می شد که امسال به دلیل شرایط کرونایی در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود.

این مسؤول ادامه داد: پیش از این مسؤولان کشوری در هفته معلم به صورت حضوری با قشر معلمان دیدار داشتند که امسال با سازو کارهای اندیشیده شده، این مهم در فضای مجازی خواهد بود به طوریکه روز ۱۳ اردیبهشت‌ رییس‌جمهور به صورت ویدئو کنفرانس با معلمان در استان‌ها صحبت خواهد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام گرفته ۳۵ برنامه به مناسبت روز معلم در این استان برگزار خواهد شد که احتمال افزایش تعداد برنامه‌ها وجود دارد و همه این موارد بستگی به شرایط بهداشتی دارد، اما نباید اجازه داد ویروس کرونا حجاب قدردانی از این قشر شود که در این راستا پیام تبریک استاندار و امام جمعه زنجان به‌صورت ضبط شده در بستر مجازی منتشر خواهد شد.

وی عطرافشانی مزار شهدا به ویژه شهدای فرهنگی، حضور در منازل شهدای فرهنگی با رعایت پروتکل های بهداشتی، حضور قاریان برجسته فرهنگی استان در رسانه ملی را از جمله برنامه های هفته معلم ذکر کرد و گفت: در ارتباط با انتخاب معلم نمونه نیز مطابق هر سال از 14 منطقه آموزشی استان، بر اساس شاخص‌های تعریف ‌شده، از معلمان مناطق و نواحی با رعایت نکات بهداشتی تجلیل خواهد شد.

کرونا بلای جان 3 معلم زنجانی شد

رفیعی افزود: طی فراخوان از قبل داده شده دلنوشته دانش‌آموزان نیز به مناسبت روز معلم منتشر و علاوه بر آن برنامه‌های متعدد فرهنگی از قبیل آثار ادبی، شعر، مقاله طی هفته معلم برگزار خواهد شد.

این مسؤول ادامه داد: آثار شهید مرتضی مطهری نیز به صورت نرم افزار در سامانه‌ای در اختیار فرهنگیان گذاشته شده که طی مسابقه ای از برگزیدگان آن نیز تجلیل خواهد شد و همچنین تلاش معلمان در ایام شیوع ویروس کرونا به فیلم تبدیل خواهد شد.

وی اظهار داشت: کلیپ خانواده شهدای فرهنگی نیز تهیه شده که در بستر فضای مجازی منتشر و از آنجایی که استان زنجان ۴۹ شهید فرهنگی دارد، با خانواده این شهدا نیز تماس برقرار کرده و دلجویی خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش رسانه ها را به عنوان شرکای مهم در انجام وظایف خود می داند که در شرایط کنونی نیز اقدامات مشترکی را انجام داده اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 564060 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟