توقف قطار بخاطر صحنه ای عجیب / در سیرجان رخ داد + عکس

به گزارش رکنا، علی اکبر رسولیان رییس اداره حفاظت محیط زیست سیرجان گفت: در چند روز اخیر تصاویری درفضای مجازی و کانال‌های اجتماعی دست به دست می‌شد که نشان از نجات تعداد زیادی لاک پشت از ریل قطار باتلاش راننده لوکوموتیو می‌داد.

او افزود: پس از پیدا کردن نام و نشان این فرد، از وی دعوت به عمل آمد تا در اداره حفاظت محیط زیست سیرجان حضور به هم رسانده و نحوه انجام این اقدام را جویا شدیم.

نجات لاک پشت های گرفتار در ریل قطار

حسین رنجبر لوکوموتیوران سیرجانی در مسیر ایستگاه خاتون آباد به سرچشمه که یک مسیر فرعی بوده و از محدوده ارتباطی خارج است باید آهسته می‌راند تا حادثه‌ای رخ ندهد به همین دلیل متوجه می‌شود لاک پشت‌هایی در ریل گرفتار شده اند وی با حس طبیعت دوستی که دارد قطار را متوقف می‌کند و اقدام به نجات این گونه‌های جانوری می‌نماید راننده در طول مسیر با فاصله حدودا ده کیلومتر، چندبار با این صحنه روبرو می‌شود که در مجموع هفده لاک پشت با تلاش وی از بند اسارت آزاد شده و در خارج از ریل رها می‌شوند. حسین رنجبر چگونگی ورود لاک پشت‌ها به ریل را جا‌هایی می‌داند که زمین با ریل در یک سطح قرار گرفته است که این حیوانات پس از ورود به ریل اسیر شده بودند.

علی اکبر رسولیان نیز در پایان ضمن تقدیر از این دوستدار محیط زیست گفت: این رفتار‌های شایسته باید همواره مورد توجه قرار بگیرد و در راس اخبار رسانه‌ها باشد تا فرهنگ مواجهه صحیح با محیط زیست در عموم جامعه نهادینه شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 563493 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟