خبر خوب کرونایی / تولید انبوه واکسن کرونا تا ۳ هفته دیگر

به گزارش رکنا، به نقل از اکونومیک‌تایمز موسسه "سروم"( Serum) هند که به تولید دارو و واکسن می‌پردازد، اعلام کرد که برنامه دارد تولید واکسن "کووید-۱۹" ساخته شده توسط دانشگاه "آکسفورد" را طی دو تا سه هفته آتی آغاز کند.

شرکت هندی "سروم"(Serum) اعلام کرد که قصد دارد واکسن ساخته شده توسط دانشگاه آکسفورد را طی دو تا سه هفته آتی به تولید برساند.

این شرکت امیدوار است که در صورت موفقیت‌آمیز بودن آزمایش بالینی واکسن، تا ماه اکتبر(مهر و آبان) سال جاری آن را به بازار عرضه کند.

شرکت سروم که در شهر " پونه"(Pune) هند قرار دارد، در تولید انبوه واکسن کروناویروس، با دانشگاه آکسفورد همکاری می‌کند.

بلاخره واکسن کرونا می آید؟

"آدار پوناوالا"(Adar Poonawalla) مدیر موسسه "سروم" اظهار کرد، تیم ما همکاری نزدیکی با دکتر هیل از دانشگاه آکسفورد داشت و ما انتظار داریم که تولید واکسن ساخت این دانشگاه را طی دو یا سه هفته آتی آغاز کنیم و در شش ماه اول، ماهیانه پنج میلیون دوز از این واکسن را به تولید برسانیم.

وی ادامه داد، در پی آن ما امیدواریم که مقیاس تولید را افزایش داده و هر ماه ۱۰ میلیون دوز از واکسن را تولید کنیم.

گفتنی است این موسسه پیش از این هم با دانشگاه آکسفورد همکاری کرده و در پروژه تولید واکسن مالاریا هم با این دانشگاه همکاری داشته است.

موسسه "سروم" قصد دارد همزمان با تولید واکسن، کارآزمایی بالینی آن را در هند هم انجام دهد.

به نظر می‌رسد شرکت‌های سازنده واکسن برای صرفه جویی در زمان همزمان با پیش بردن آزمایشات، تولید انبوه آن را نیز پیش می‌برند تا به محض موفقیت آمیز بودن آزمایش‌ها، توزیع واکسن‌ها انجام شود.

ساخت واکسن کرونا توسط محققان دانشگاه "آکسفورد"

پیشتر محققان دانشگاه "آکسفورد" خبر ساخت واکسن "کووید-۱۹" را به جهانیان مخابره کردند.

این واکسن روز جمعه اولین مرحله از آزمایش بالینی خود را سپری کرد و به دو نفر تزریق شد.

"سارا گیلبرت"(Sarah Gilbert)، سرپرست این پژوهش گفت: من شخصا اطمینان زیادی به این واکسن دارم. ما باید پیش از به کار بردن واکسن روی شمار زیادی از مردم، نشان دهیم که این واکسن می‌تواند کارآیی لازم را در بیماران مبتلا به کروناویروس داشته باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 563052 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟