دستگیری 3 شکارچی متخلف پناهگاه حیات وحش یخاب

به گزارش رکنا، «اللهیار دولتخواه» در گفت و گو با خبرنگاران گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان آران و بیدگل سه شکارچی متخلف را که اقدام به شکار یک راس کل وحشی کرده بودند دستگیر کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آران و بیدگل افزود: یگان حفاظت این اداره در پی تیر اندازی در منطقه یخاب، در یک عملیات تعقیب و مراقبت شبانه روزی موفق به دستگیری متخلفین شکار و صید در منطقه شدند

دولتخواه بیان داشت: از داخل خودرو متخلفین، لاشه یک راس کل وحشی و سلاح کشف و ضبط شد و پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آران و بیدگل افزود: پناهگاه حیات وحش یخاب در بخش کویرات شهرستان آران و بیدگل یکی از مناطق کم نظیر محیط زیستی ایران است که با وسعت ۲۷۲ هزار هکتار و تنوع اقلیمی بالا و پوشش گیاهی و منابع آبی مناسب، زیستگاه ارزشمند گونه های جانوری از جمله انواع گربه سانان و سگسانان نادر و همچنین پرندگان است.

الهیار دولتخواه افزود: این منطقه از غنا و تنوع زیستی قابل توجهی برخوردار است که در حال حاضر هرگونه شکار و صید گونه های جانوری ممنوع وغیر قانونی است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 562963 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟