کارخانه نورد آلومینیوم اراک در آتش سوخت + عکس

به گزارش رکنا، صبح امروز ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی اراک با دریافت خبر بروز آتش سوزی در کارخانه نورد آلومینیوم که توسط کارگران این کارخانه اطلاع رسانی شده بود، بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه‌های شماره دو و یک را به ترتیب از کوی صنعتی و کوی مصطفی خمینی به همراه خودروی تانکر پشتیبان از ایستگاه شماره 11 واقع در کوی الغدیر به محل حادثه اعزام کرد.

رئیس سازمان آتش نشانی اراک گفت: یکی از دستگاه‌های نورد این کارخانه در داخل یک سوله بزرگ به علت نامعلوم دچار آتش سوزی شده بود و آتش به سقف کارگاه سرایت کرده و فن‌های هواکش پشت بام را نیز در بر گرفته بود.

وقوع حریق در کارخانه نورد آلومینیوم اراک مصدومی نداشت

مسعود آقازیارتی با اشاره به اینکه هر لحظه بر شدت آتش افزوده می‌شد، ادامه داد: آتش نشانان به دو گروه عملیاتی تقسیم شده که گروه اول به داخل سوله رفته و با استفاده از تجهیزات خاموش کننده، کانون آتش را که هدف گرفته و عملیات مهار آتش را آغاز کردند،گروه دوم از آتش نشانان نیز خود را به پشت بام سوله رسانده و با لوله کشی و استفاده از چندین رشته لوله آبدهی آتش نشانی مشغول خاموش سازی آتش شدند.

معاون عملیات سازمان افزود: با سرعت عمل و دقت بالای آتش نشانان، آتش در همان دقایق اولیه به کنترل نیروهای عملیاتی درآمد و از سرایت آن به دیگر دستگاه‌های داخل سوله و نیز قسمت‌های دیگر سقف که از نوع پشم شیشه بود جلوگیری به عمل آمد.

آتش سوزی کارخانه نورد اراک مهار شد

وی خاطر نشان کرد: این آتش سوزی پس از نزدیک به یک ساعت تلاش نیروهای عملیاتی خاموش و مهار شد و آتش نشانان پس از اطمینان از عدم وجود هرگونه آتش پنهان و نیز خطرات احتمالی، با جابجایی لوازم سوخته و تحویل محل حادثه به مسئولین کارخانه به مأموریت خود پایان داده و به ایستگاه های خود بازگشتند.

آقازیارتی با بیان اینکه خوشبختانه این حادثه مصدوم و تلفات جانی برجای نگذاشت، متذکر شد: علت بروز این حادثه توسط کارشناسان ایمنی آتش نشانی اراک در حال بررسی است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

آتش سوزی کارخانه اراک

کدخبر: 562846 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟