وضعیت قرمز در خراسان رضوی / کرونا بیداد می کند

به گزارش رکنا، سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا خراسان رضوی گفت: من هرگز نمی‌گویم که استان از وضعیت قرمز خارج شده است تا روزی که یک بیمار کرونایی در مشهد وجود داشته باشد، وضعیت قرمز است.

یک بیمار کرونایی، یک فاجعه انسانی

 محمدحسین بحرینی سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا خراسان رضوی با اشاره به آخرین وضعیت خراسان رضوی، گفت: من هرگز نمی‌گویم که خراسان رضوی و مشهد از وضعیت قرمز خارج شده است، زمانی این حرف را می‌زنم که بیمار کرونایی در مشهد نداشته باشیم، تا روزی که یک بیمار کرونایی در مشهد وجود داشته باشد، وضعیت قرمز است و باید انتظار وقوع فاجعه را داشت.

وضعیت قرمز کرونایی در خراسان رضوی

او با بیان اینکه باید برای بدترین شرایط آماده باشیم، افزود: من وضعیت مشهد را به رغم آمار‌ها و تحلیل‌هایی که دانشمندان اپیدمیولوژیمی می‌کنند، سبز اعلام نمی‌کنم و معتقد هستم مردم تا روزی که تکلیف این ویروس به لحاظ واکسن و درمان مشخص شود، باید وضعیت را قرمز بدانند و موازین بهداشتی را رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به تجمع مردم در برخی از دفاتر پیشخوان، ادامه داد: ماموران مراکز بهداشت ضمن بازدید سرزده از این دفاتر، تذکر‌های لازم را ارائه دهند و طی ۲۴ ساعت اگر نسبت به رفع این ازدحام اقدامی صورت نگرفت، نسبت به پلمپ آن‌ها اقدام شود.

بحرینی در خصوص ساماندهی و درمان معتادان متجاهر در خطر ابتلا به کرونا، بیان کرد: به منظور اینکه احیانا در بین این افراد با یک موج غیرمنتظره روبرو نشویم، برنامه‌هایی برای ساماندهی و غربالگری آن‌ها تدوین شده است که یک کار فرا سازمانی است و بزودی شروع می‌شود.

او تصریح کرد: از مدیران دستگاه‌های اجرایی درخواست می‌شود، فقط داخل محیط اداره را برای رعایت موازین بهداشتی مهم نشمارند و از تجمع افراد در ورودی‌های اداره هم جلوگیری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه ارائه آموزش‌های تخصصی در زمینه پیشگیری از ویروس کرونا به کارمندان ادارات یکی از مصوبات جلسه ستاد مقابله با کرونا استان بود، تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی این مسئولیت را پذیرفت تا کارمندان به طور علمی با اصول پیشگیری و مبارزه با کرونا آشنا شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 562052 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟