هجوم مسافران به گیلان و شیوع دوباره کرونا

به گزارش رکنا، نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان  گفت: مسافرت‌ها موجب افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور شد.

رشد کرونا با رفتن مسافران به گیلان

محمد حسین قربانی ضمن ابراز نگرانی از افزایش مسافرت‌ها و شلوغی جاده‌های ورودی به گیلان در چند روز اخیر اظهار داشت: تداوم افزایش مسافرت‌ها موجب افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا شده از طرفی شیوع کرونا در بین اعضای خانواده‌ها زنگ خطر را به صدا درآورده است.

ورود مسافران به گیلان و شیوع کرونا

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان عادی شدن اوضاع در پی برداشته شدن محدودیت ترددهای بین استانی و بین شهری در روزهای پایانی فروردین را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: در روزهای اخیر شاهد حجم ورود بسیار زیادی از مسافران به استان گیلان بودیم که این امر به‌ویژه در شرایط کنونی نگران‌کننده است.

قربانی افزایش حجم رفت ‌و آمدهای خانوادگی و ابتلا شمار زیادی از خانواده‌ها به ویروس کرونا در روزهای گذشته را از تبعات سخت عدم رعایت هشدارهای وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا خواند و گفت: گسترش ویروس کرونا در بین اعضا خانوادها موجبات نگرانی شدید ما را فراهم کرده و زنگ‌های خطر را به صدا درآورده است.

کرونا آتش فشانی خاموش اما خطرناک

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه طبق شواهد موجود ویروس کرونا در سطح جهانی در حال فروکش کردن و افول است این موضوع را به منزله تمام شدن خطر تلقی نکرد و ابراز داشت: وضعیت کنونی مانند یک آتش‌فشانی است که شعله‌های آن کاهش پیدا کرده و از طرفی هر لحظه ممکن است مجدداً فوران کند.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس ویروس کرونا را یک بیماری نوپدید و ناشناخته برای جامعه علمی و پزشکی دنیا دانست و با بیان اینکه هنوز پروتکل جامع و کاملی برای مبارزه با آن وجود ندارد خاطرنشان کرد: تا اطلاع ثانوی باید رعایت نکات بهداشتی، فاصله‌گذاری و پرهیز از ترددهای غیرضروری در دستور کار قرار گیرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 561901 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟