سارقان اماکن خصوصی اراک لو رفتند

به گزارش رکنا ، سردار حسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی استان مرکزی از دستگیری اعضای یک باند سرقت از اماکن خصوصی در عملیات ماموران کلانتری ۱۷ قائم شهرستان اراک خبر داد و گفت: دستگیرشدگان به ۵۰ فقره سرقت اعتراف کردند.

سردار مفخمی گفت: با آغاز سال جدید در هدف گذاری انجام شده از سوی پلیس در ارتقاء امنیت اجتماعی، تمهیدات ویژه‌ای در برخورد با سارقان و افزایش مشارکت عمومی در ارتقاء امنیت محله‌های شهرستان‌های استان در دستور کار پلیس قرار گرفته است.

او با اشاره به آخرین عملیات پلیس در شهرستان اراک در انهدام یک باند سرقت از اماکن خصوصی اضافه کرد: در روز‌های گذشته با اعلام سرقت‌هایی از اماکن خصوصی در سطح شهرستان اراک، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان مرکزی بیان کرد: در تکمیل تحقیقات پلیس مشخصاتی از اعضای یک باند سرقت به دست آمد و با مراقبت‌های نامحسوس پلیس، زمانی که یک نفر از اعضای این باند با یک دستگاه خودروی نیسان در حال جابجایی برخی اقلام سرقتی بود، در عملیات پلیس در یکی از روستا‌های شهرستان دستگیر شد.

او افزود: در مراحل بازجویی‌های تخصصی پلیس از این فرد، ۳ نفر دیگر از اعضای این باند شناسایی و در عملیات‌هایی جداگانه دستگیر شدند و یک انبار نگهداری اموال مسروقه هم از آنان کشف شد.

سردار مفخمی اظهار کرد: در بازرسی از این انبار، مقدار بسیار زیادی از اموال سرقتی شامل دوربین‌های مداربسته، ال سی دی، دستگاه جوش، کپسول گاز، پیک نیک، موبایل، کابینت، سم پاش، موتور برق، فرش، لوازم خانگی، لوازم ساختمانی، لوازم و قطعات خودرو و ... کشف شد که مراحل قانونی تحویل اموال کشف شده با مالباختگان در حال پیگیری است.

او ادامه داد: در تکمیل پرونده، اعضای این باند به ۵۰ فقره سرقت از اماکن خصوص در سطح شهرستان اراک اعتراف کردند که پرونده این افراد برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی ارسال شد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی بی توجهی به هشدار‌های پلیس و به کارگیری حداقلی تجهیزات بازدارنده از مهم‌ترین علل بسترساز وقوع سرقت خواند و از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک، بلافاصله موضوع را برای بررسی تخصصی از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 558989 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟