دستگیری باند سارقان پراید در اراک

به گزارش رکنا ، سرهنگ حسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی استان از دستگیری اعضای باند سارقان حرفه‌ای در عملیات کارآگاهان پلیس استان مرکزی خبر داد و گفت: اعضای این باند به ۶ فقره سرقت خودروی پراید و ۳۵ فقره سرقت قطعات خودرو در شهرستان اراک اعتراف کردند.

سرهنگ مفخمی افزود: در پی وقوع چندین فقره سرقت خودروی پراید و قطعات خودرویی در شهرستان اراک طی یک ماه گذشته، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

او اضافه کرد: با آغاز تحقیقات پلیس مشخص شد که قطعات و تجهیزات این خودرو بعد از سرقت بازشده و این خودرو‌ها توسط سارقان در مکان‌های خلوت رها می‌شود و در مراحل رسیدگی تخصصی به این پرونده‌ها، سرانجام سرنخ‌هایی از دست داشتن، یک سارق سابقه‌دار در این سرقت‌ها به دست آمد و با هماهنگی مرجع قضائی، برنامه‌ریزی عملیاتی برای دستگیری آنان آغاز شد.

اعتراف سارقان به ۶ فقره سرقت خودروی پراید

فرمانده انتظامی استان مرکزی بیان کرد: با توجه به اسناد و مدارک به‌دست‌آمده، فرد دستگیرشده در بازجویی‌های پلیس به ۶ فقره سرقت خودروی پراید مدل پایین و ۳۵ فقره سرقت قطعات خودرو‌های سبک و سنگین با همدستی ۳ نفر دیگر از دوستانش در اراک اعتراف کرد.

او با اشاره به دستگیری ۳ همدست دیگر این فرد در عملیات‌هایی جداگانه تصریح کرد: با ادامه یافتن تحقیقات پلیس ۳ خریدار اموال مسروقه نیز که با اعضای این باند سرقت همکاری می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند و در بازرسی انجام‌شده از مخفیگاه آنان بسیاری از اموال سرقت شده کشف و به مالباختگان تحویل داده شد.

سرهنگ مفخمی با اشاره به اینکه هر ۵ متهم دستگیر پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند از مردم خواست ضمن رعایت نکایت امنیتی در خودرو‌ها و تجهیز آن‌ها به لوازم ایمنی، هرگونه موارد مشکوک را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ استان به پلیس اطلاع دهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 527958 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟